• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Vergi kaçağına yeni önlem: Sosyal medyadan şikayet toplanacak | (Vergi ihbarı nereden yapılır?)

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Ekonomi Haberleri kategorisinde nurettin_38 tarafından oluşturulan Vergi kaçağına yeni önlem: Sosyal medyadan şikayet toplanacak | (Vergi ihbarı nereden yapılır?) başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 31 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Ekonomi Haberleri
Konu Başlığı Vergi kaçağına yeni önlem: Sosyal medyadan şikayet toplanacak | (Vergi ihbarı nereden yapılır?)
Konbuyu başlatan nurettin_38
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan osman06
Katılım
19 Haz 2023
Mesajlar
7,454
Tepkime puanı
0
Puanları
1

İtibar:

Vergi kaçağına yeni önlem: Sosyal medyadan şikayet toplanacak | (Vergi ihbarı nereden yapılır?)

Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi kaçağı ile mücadelesini hızlandırdı. Yeni dönemde IBAN’la ödeme isteyen ve fatura kesmeyenler sosyal medya ile mesajlaşma uygulamaları üzerinden şikayet edilecek.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları kapsamında yeni adımlarını duyurdu. Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan (GİB) yapılan açıklamaya göre Hazine ve Maliye Bakanlığı, etkin vatandaş ihbarı için yeni şikayet kanallarını devreye aldı. Yeni dönemde IBAN’la ödeme isteyen ve fiş, fatura kesmeyenler sosyal medya üzerinden hızlı bir şekilde şikayette bulunabilecek.

VERGİ İHBARI NERELERDEN YAPILIYOR?

İhbar ile şikayetleri kolaylaştırmak ve hızlandırmak için GİB'in resmi internet sayfası, Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi hizmetleri güncellendi.

Ayrıca, BİP Vergi İhbarı Servisi, X ve Instagram İhbar Hesapları (“gibihbar” üzerinden “DM-Direkt Mesaj” yoluyla) ve WhatsApp İhbar Hattı (0 552 189 0 189) hizmete açıldı.

İhbarlar Gelir İdaresi Başkanlığı’nın resmi internet sayfası (gib.gov.tr), Dijital Vergi Dairesi (dijital.gib.gov.tr), GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi’nden (189) de yapılabiliyor.

KİMLER ŞİKAYET EDİLEBİLECEK? Gelir İdaresi Başkanlığı'na göre ihbar edilebilecek konular şu şekilde: -Düşük KDV oranı uygulanması -IBAN/PTT çeki yolu ile ödeme talep edilmesi -Fiş/fatura verilmemesi -Başka işletmenin POS cihazının kullanılması -Mükellefiyet kaydının olmaması -Sahte/yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması -Personel ücretinin elden ödenmesi -Kira gelirinin beyan edilmemesi -Tapu harcının eksik ödenmesi -Kaçak ürün satışının yapılması
 
Üst Alt