x
Üye
- Katılım
- 30 Ara 2022
- Mesajlar
- 341
- Tepkime puanı
- 31
- Puanları
- 28
İtibar:
Elektrikli otomobiller kış aylarında ne kadarlık bir performans düşüşü yaşıyor? Bu haberimizde açıklanan bir rapordan bahsedeceğiz.
Kış mevsiminin gelmiş olduğu bu günlerde merak edilen pek çok soru mevcut. Bu sorulardan birisi de elektrikli otomobillerle alakalı. Sürücüler, elektrikli araçların soğuğa karşı gösterdiği performansı araştırabiliyor. Yayınlanan bir raporda elektrikli otomobillerin kış aylarındaki performansı paylaşıldı. Buna göre bazı otomobillerde fark ciddi iken bazılarında daha düşük bir fark görülüyor. Öne çıkan modellerden birisi Jaguar I-Pace oldu.
Verilerin tamamını incelediğimizde dikkat çekici model Jaguar I-Pace oluyor. Bu model, tahminen soğuk havalarda %3’lük menzil kaybına sahip. En düşük performansı sağlayan model ise %32’lik menzil kaybı ile Chevy Bolt olmakta. Raporda yer alan bu bilginin tahmin olduğunu yani doğrulanmadığını açıklamış olalım.
Tahminleri aradan çıkardığımızda yani doğrulanmış verileri incelediğimizde sonuçlar daha farklı. Buna göre en başarılı model Tesla modelleri olarak yer almakta. Tesla Model X ve Tesla Model Y %15’lik menzil kaybına sahip. Üçüncü sırada ise %17’lik performans düşüşü ile Tesla Model 3 bulunuyor. En düşük doğrulanan performans ise %30 ile Volkswagen ID.4 modelinde yaşandı.
Elektrikli otomobiller kış aylarında farklı sonuçlar verebiliyor. Bunun sebeplerine geçmeden önce test hakkında birkaç bilgi daha paylaşalım. Testin 21 derece ile -7 derece arasındaki sıcaklıklarda yapıldığı belirtiliyor. Bununla beraber verilerin otomobillerden geldiği ve buna göre işlendiği açıklanıyor.
Elektrikli otomobiller kış aylarında batarya kullandığı için sıcaklık anlamında telefonlara benzer şekilde çalışır. Buna ek olarak içten yanmalı motorlarda neden böyle bir şey olmadığı araştırılabiliyor. Bunun sebebi ise yapı farkı. İçten yanmalı motorlarda atık ısı kısmı bulunur. Bu ısı ile beraber soğuk havalarda ısıtma uygulanır. Elektrikli araçlar ise yapısı gereği bu şekilde çalışmaz. Bundan dolayı batarya, hızlı tükenir.
Kış mevsiminin gelmiş olduğu bu günlerde merak edilen pek çok soru mevcut. Bu sorulardan birisi de elektrikli otomobillerle alakalı. Sürücüler, elektrikli araçların soğuğa karşı gösterdiği performansı araştırabiliyor. Yayınlanan bir raporda elektrikli otomobillerin kış aylarındaki performansı paylaşıldı. Buna göre bazı otomobillerde fark ciddi iken bazılarında daha düşük bir fark görülüyor. Öne çıkan modellerden birisi Jaguar I-Pace oldu.
Elektrikli otomobiller kış ayında belirli oranda kayıp yaşıyor
Elektrikli araçlar ile ilgili yayınlanan bir raporda özellikle Tesla’nın performansı öne çıktı. 7.000’den fazla elektrikli otomobil analiz edildi. Bu araçlar arasından en popüler 13 model seçildi ve listede yer aldı. Ortaya çıkan raporda bazı veriler doğrulanmış bir şekilde bulundu. Bazıları ise tahminî olarak yazdı.Verilerin tamamını incelediğimizde dikkat çekici model Jaguar I-Pace oluyor. Bu model, tahminen soğuk havalarda %3’lük menzil kaybına sahip. En düşük performansı sağlayan model ise %32’lik menzil kaybı ile Chevy Bolt olmakta. Raporda yer alan bu bilginin tahmin olduğunu yani doğrulanmadığını açıklamış olalım.
Tahminleri aradan çıkardığımızda yani doğrulanmış verileri incelediğimizde sonuçlar daha farklı. Buna göre en başarılı model Tesla modelleri olarak yer almakta. Tesla Model X ve Tesla Model Y %15’lik menzil kaybına sahip. Üçüncü sırada ise %17’lik performans düşüşü ile Tesla Model 3 bulunuyor. En düşük doğrulanan performans ise %30 ile Volkswagen ID.4 modelinde yaşandı.
Model | Soğuk havada menzil kaybı |
Audi e-tron | %9 (Tahminî) |
BMW i3 | %24 (Tahminî) |
Chevy Bolt | %32 (Tahminî) |
Ford Mustang Mach-E | %30 |
Hyundai Kona | %19 (Tahminî) |
Jaguar I-Pace | %3 (Tahminî) |
Nissan Leaf | %21 (Tahminî) |
Tesla Model 3 | %17 |
Tesla Model S | %19 |
Tesla Model X | %15 |
Tesla Model Y | %15 |
Volkswagen e-Golf | %23 (Tahminî) |
Volkswagen ID.4 | %30 |
Elektrikli araçların kış aylarında neden menzili düşer?
Elektrikli araçların en önemli sorunlarından birisi performansın soğuk havada düşmesi. Soğuk havalarda araç kullanırken bazı sürücüler, aracın daha az gittiğini fark etmiştir. Bunun nedeni, bu koşullarda bataryanın daha hızlı tükenmesi. Bataryanın hızlı bir şekilde bitmesinin sebebi ise artan enerji tüketimi. Enerji tüketiminin artmasındaki nedenler arasında daha fazla ısı üretilmesi bulunuyor. Telefon kullananlar da bu durumu fark etmiş olmalı. Şarj, soğuk havalarda daha hızlı tükenirken sıcak havalarda daha yavaş gider.Elektrikli otomobiller kış aylarında batarya kullandığı için sıcaklık anlamında telefonlara benzer şekilde çalışır. Buna ek olarak içten yanmalı motorlarda neden böyle bir şey olmadığı araştırılabiliyor. Bunun sebebi ise yapı farkı. İçten yanmalı motorlarda atık ısı kısmı bulunur. Bu ısı ile beraber soğuk havalarda ısıtma uygulanır. Elektrikli araçlar ise yapısı gereği bu şekilde çalışmaz. Bundan dolayı batarya, hızlı tükenir.