x
Üye
- Katılım
- 30 Ara 2022
- Mesajlar
- 341
- Tepkime puanı
- 31
- Puanları
- 28
İtibar:
Google, reklamlar ile organik arama sonuçları arasındaki farkların azalmasına el attı. Özellikle mobil aramalarda reklamları organik arama sonuçlarından ayırmak oldukça zor. Aradaki tek farkın “Reklam” etiketi olması yeterli olmadığı için, bu durum değişiyor. Artık “Sponsorlu” etiketi reklam sonuçları için kullanılmaya başlanacak.
Mobil aramalarda kullanıcıların organik içeriklere erişebilmesinin optimize edilmesi, Google’ın amaçları arasındadır. Arama sonuçları arasından organik olanlar kullanıcıların erişebilmesi için üst sıralara çıkarlar. Aslında içeriklerin sadece organik olması onları üst sıraya taşımaya yetmez. Bunun yanında aranan girdi ile alakalı olmanın da içerik sıralamalarında büyük önemi var. Ayrıca Google, içerikleri faydalı ve faydasız olarak da bir süzgeçten geçirmektedir. Böylece kullanıcılara en optimal sonucun sunulması hedeflenmektedir.
Kullanıcıların reklam içeriklerini diğerlerinden ayıramamasıysa ilk çıkan içeriğe tıklamaları ile sonuçlanır. Bu durum da aslında en alakalı ve faydalı içeriğin tıklanamamasına neden olur. Google, kullanıcıları için en kaliteli ve hızlı internet kullanım deneyimini sunmaya çalışır. Reklamların diğer içeriklerden ayırt edilememesi ise bu durumu zorlaştırmaktadır.
Onun yerine, bundan sonra “Sponsorlu” etiketi ile reklam içerikleri kullanıcılara bildirilecek. Google bu değişikliği, kullanıcılara daha iyi bir mobil internet gezintisi sunabilmek için yapıyor. Bu etiketin yer alacağı konumda da değişikliğe gidilmekte. Bundan sonra bu etiket URL’nin hemen yanında değil, biraz daha üstünde yer alacak. Yani “Sponsorlu” etiketi URL’nin bir satır üzerinde konumlanacak.
Google, yeni güncellemeler ile bu değişiklikleri mobil cihazlara taşımaya başladı. Fakat tüm cihazlara yayılmasının ne zaman gerçekleşeceğine dair kesin bir tarih verilmedi.
Fakat birçok insan bu değişikliğin yeterli olmayacağı kanısında. Bu insanlar “Reklam” ve “Sponsorlu” kelimelerinin yan yana konulduğunda ayırt edilebileceğini düşünüyorlar. Fakat internette mobil üzerinden arama yaparken, binlerce içerik ile karşılaşılıyor. Bu kadar içerik arasında gezinirken “Sponsorlu” kelimesinin ayırt edilebilme olasılığında bir fark olmayacağı düşünülüyor.
Yani etiketin değişmesinin çok da bir fark yaratmayacağı düşünülüyor. Reklam ve organik içerikler arasında çok daha belirgin bir fark olması gerektiği savunuluyor. Milyonlarca kullanıcı her gün yanlışlıkla reklam içeriklerine tıklamak zorunda kalıyorlar. Bu duruma daha kesin bir çözüm bulunması gerektiği kanısında olan kullanıcılar var.
Birçok insan bunun sebebini, Google’ın gelir kaynağının reklamlar üzerinden beslendiği olduğunu düşünmekte. Bu sebepler arama devinin reklamların özellikle ayırt edilemeyecek şekilde internete koyduğu iddia ediliyor. 2022 senesinin ikinci çeyreğinde Google, reklam gelirlerini 56.3 milyar dolar olarak açıkladı.
Google’a ait senelere göre kazanılan reklam gelirlerinin yer aldığı tablo aşağıda verilmiştir:
Mobil aramalarda kullanıcıların organik içeriklere erişebilmesinin optimize edilmesi, Google’ın amaçları arasındadır. Arama sonuçları arasından organik olanlar kullanıcıların erişebilmesi için üst sıralara çıkarlar. Aslında içeriklerin sadece organik olması onları üst sıraya taşımaya yetmez. Bunun yanında aranan girdi ile alakalı olmanın da içerik sıralamalarında büyük önemi var. Ayrıca Google, içerikleri faydalı ve faydasız olarak da bir süzgeçten geçirmektedir. Böylece kullanıcılara en optimal sonucun sunulması hedeflenmektedir.
Reklamlar optimal arama sonucuna giden yolu uzatıyorlar
Google, içerikleri bu kadar ince eleyip sık dokurken reklamlar, işi bozuyor. Reklam içerikleri, arama sonuçlarında en üstte yer alıyor. Her ne kadar arama girdileri ile alakalı reklamlar kullanıcılara sunulsa da reklamlar, paralı içeriklerdirler. Yani en üst sıralarda yer almalarının sebebi, kendileri için bir ödeme yapılmış olmasıdır. Kullanıcının aradığı girdi sonucunda çıkan sonuçlar arasında reklamlar, optimal olmayabilir.Kullanıcıların reklam içeriklerini diğerlerinden ayıramamasıysa ilk çıkan içeriğe tıklamaları ile sonuçlanır. Bu durum da aslında en alakalı ve faydalı içeriğin tıklanamamasına neden olur. Google, kullanıcıları için en kaliteli ve hızlı internet kullanım deneyimini sunmaya çalışır. Reklamların diğer içeriklerden ayırt edilememesi ise bu durumu zorlaştırmaktadır.
Bundan sonra “Sponsorlu” etiketi kullanılacak
Dev arama şirketi Google, reklam içeriklerini belirtmek için şimdiye kadar “Reklam” etiketini kullanıyordu. Reklam içeriklerinin yanında koyu bir şekilde Reklam etiketi yer alıyordu. Böylece kullanıcılar, ilgili içeriğin parası ödenmiş bir içerik olduğunu anlıyorlardı. Fakat bu ayrımı ayırt etmek her zaman kolay olmuyordu. Gözden kolaylıkla kaçabilen bu etiket artık kullanılmayacak.Onun yerine, bundan sonra “Sponsorlu” etiketi ile reklam içerikleri kullanıcılara bildirilecek. Google bu değişikliği, kullanıcılara daha iyi bir mobil internet gezintisi sunabilmek için yapıyor. Bu etiketin yer alacağı konumda da değişikliğe gidilmekte. Bundan sonra bu etiket URL’nin hemen yanında değil, biraz daha üstünde yer alacak. Yani “Sponsorlu” etiketi URL’nin bir satır üzerinde konumlanacak.
Google, yeni güncellemeler ile bu değişiklikleri mobil cihazlara taşımaya başladı. Fakat tüm cihazlara yayılmasının ne zaman gerçekleşeceğine dair kesin bir tarih verilmedi.
Yapılan bu değişiklik işe yarayacak mı?
Google tarafından yapılan açıklamalarda, yeni etiket ile içeriklerin birbirlerinden daha kolay ayrılacağı belirtildi. Açıklamalarda, “Bu yeni etiket ve yeni konumu sayesinde, arama sonuçları daha rahat ayırt edilebilecek. Bu sayede arama sonuçlarına dair yüksek standartlarımız tatmin edilebilecek. Aynı zamanda ücretli içeriklere dair düzenlemelerin de netleştirilmesine dair çabalarımız sonuçlanacak.” cümleleri kullanıldı.Fakat birçok insan bu değişikliğin yeterli olmayacağı kanısında. Bu insanlar “Reklam” ve “Sponsorlu” kelimelerinin yan yana konulduğunda ayırt edilebileceğini düşünüyorlar. Fakat internette mobil üzerinden arama yaparken, binlerce içerik ile karşılaşılıyor. Bu kadar içerik arasında gezinirken “Sponsorlu” kelimesinin ayırt edilebilme olasılığında bir fark olmayacağı düşünülüyor.
Yani etiketin değişmesinin çok da bir fark yaratmayacağı düşünülüyor. Reklam ve organik içerikler arasında çok daha belirgin bir fark olması gerektiği savunuluyor. Milyonlarca kullanıcı her gün yanlışlıkla reklam içeriklerine tıklamak zorunda kalıyorlar. Bu duruma daha kesin bir çözüm bulunması gerektiği kanısında olan kullanıcılar var.
Yıllar içerisinde reklam içerikleri ve organik içerikler arasındaki benzerlik arttı
Google’da reklam ve ürün sorumlusu olarak çalışan Ginny Marvin, Twitter’da bir data paylaştı. Tweet’te seneler içerisinde reklamlar ve organik içeriklerin benzerliklerine dair bilgiler yer aldı. Reklamlar ve arama sonuçları çizgilerinin yıllar içerisinde nasıl yavaş yavaş bulanıklaştığı paylaşımda görülüyor. 2019 senesine kadar olan değişikliklerin yer aldığı Tweet aşağıda verilmiştir:Google’ın ana gelir kaynağı: Reklamlar
2020 senesinde “Reklam” etiketinin çıkarılmasından sonra, etiket eleştirilere maruz kalmıştı. Tasarımı sebebi ile kullanıcılar tarafından ayırt edilmesinin çok zor olduğu tartışılmıştı. Ayırt edilebilmesi için kullanıcıların gözlerini kısarak ekrana bakmaları gerekmesi ağır eleştiri almıştı. Etiketin koyu kalıplara sahip olması sebebi ile zor okunduğu söylenmişti. Fakat Google, 2 sene boyunca bu konuda bir değişiklik yapmamıştı.Birçok insan bunun sebebini, Google’ın gelir kaynağının reklamlar üzerinden beslendiği olduğunu düşünmekte. Bu sebepler arama devinin reklamların özellikle ayırt edilemeyecek şekilde internete koyduğu iddia ediliyor. 2022 senesinin ikinci çeyreğinde Google, reklam gelirlerini 56.3 milyar dolar olarak açıkladı.
Google’a ait senelere göre kazanılan reklam gelirlerinin yer aldığı tablo aşağıda verilmiştir:
Google senelere göre reklam gelirleri tablosu | |
Seneler | Reklam geliri |
2001 | 0.07 milyar dolar |
2002 | 0.41 milyar dolar |
2003 | 1.42 milyar dolar |
2004 | 3.14 milyar dolar |
2005 | 6.07 milyar dolar |
2006 | 10.49 milyar dolar |
2007 | 16.41 milyar dolar |
2008 | 21.13 milyar dolar |
2009 | 22.89 milyar dolar |
2010 | 28.24 milyar dolar |
2011 | 36.53 milyar dolar |
2012 | 43.69 milyar dolar |
2013 | 51.07 milyar dolar |
2014 | 59.62 milyar dolar |
2015 | 67.39 milyar dolar |
2016 | 79.38 milyar dolar |
2017 | 95.58 milyar dolar |
2018 | 116.46 milyar dolar |
2019 | 134.81 milyar dolar |
2020 | 146.92 milyar dolar |
2021 | 209.49 milyar dolar |
Kaynak