x
Üye
- Katılım
- 30 Ara 2022
- Mesajlar
- 341
- Tepkime puanı
- 31
- Puanları
- 28
İtibar:
Google, meta açıklama örneklerini içerecek şekilde arama snippet'leriyle ilgili belgelerini güncelliyor. Güncelleme, hem iyi hem de kötü meta açıklama örneklerini kapsayacak.
Google, arama sonuçlarında görünecek yüksek kaliteli meta açıklamalarla ilgili belgelerini güncelliyor. Bu güncellemeye en iyi ve en kötü uygulama örneklerini de ekledi. Bu güncelleme, arama sonuçlarında snippet'i kontrol etmek için belgelerde gerçekleştirildi.
Sayfa içeriğinden oluşturulan meta açıklamaları, eskiden ‘ransom notes’ olarak adlandırılıyordu. Bunun sebebi de içinde anahtar kelimeler olan rastgele parçalar gibi gözükmeleriydi.
Google'ın arama snippet kılavuzunda yaptığı değişiklik, meta açıklamalar oluşturmanın yollarına dair örnekleri içeriyor. Bu örnekler de hem doğru hem yanlış olan yollardan oluşuyor.
İşte Google’ın meta açıklamalarını oluşturmanın dört kötü yolu:
Aşağıda, Google’ın bir ürün sayfasına ait meta açıklaması örneği yer almaktadır.
Yüksek kalitedeki meta açıklama örnekleri, arama snippet'inin kontrolüne ilişkin belgeler açısından faydalı bir ektir. Meta açıklamalarla alakalı güncellenen kısımdaki içerik önemlidir. İçeriğin çoğu, aynı konuda Google tarafından yayınlanan önceki makalelerle uyumludur.
Örneğin, 2007'de Google, sayfa içeriğini hedefleyen programlı meta açıklamaların kabul edilebilir olduğunu açıkladı. Aşağıda da buna ilişkin Google’ın bazı ipuçları yer alıyor.
Genel paket servisinin, web sayfasının içeriği hususunda doğru ve açıklayıcı olduğu görülüyor. Bir ürüne ilişkin durumlarda, ürünü meta açıklamasında tanımlamak mühim. Sayfa bilgi amaçlı olduğunda, tüm web sayfasını özetlemek gerekiyor. Bazı durumlarda da, direkt web sayfasının kendi içeriğini kullanmak akıllıca oluyor.
Google, arama sonuçlarında görünecek yüksek kaliteli meta açıklamalarla ilgili belgelerini güncelliyor. Bu güncellemeye en iyi ve en kötü uygulama örneklerini de ekledi. Bu güncelleme, arama sonuçlarında snippet'i kontrol etmek için belgelerde gerçekleştirildi.
Arama snippet'lerinde meta açıklamaları
Arama snippet'leri, arama sonuçlarında sıralanan siteler için gösterilen özet ve açıklamaları kapsar. Google'ın belgeleri de, arama sonuçlarında arama snippet'lerinin nasıl kontrol edildiğini paylaşır. Arama snippet'ini oluşturan veriler, geleneksel olarak meta açıklamasından ve bazen de içeriğin kendisinden gelir.Sayfa içeriğinden oluşturulan meta açıklamaları, eskiden ‘ransom notes’ olarak adlandırılıyordu. Bunun sebebi de içinde anahtar kelimeler olan rastgele parçalar gibi gözükmeleriydi.
Google'ın arama snippet kılavuzunda yaptığı değişiklik, meta açıklamalar oluşturmanın yollarına dair örnekleri içeriyor. Bu örnekler de hem doğru hem yanlış olan yollardan oluşuyor.
Meta açıklama örnekleri
Google, iyi ve kötü meta açıklama örnekleri için dört ayrı kategori açıkladı.İşte Google’ın meta açıklamalarını oluşturmanın dört kötü yolu:
Kötü kategorideki örnekler
Anahtar kelimelerin listesi | Google, anahtar kelimeleri içeren bir liste devreye sokuyor. Ancak bu liste hiçbir şeyi özetlemiyor. Sadece meta açıklamaları ve anahtar kelimelere yer veriyor. |
Her haber makalesi için aynı açıklama kullanılır. | Bu, meta açıklamaların şemalandığı ve farklı web belgeleri için aynı olduğu durumdur. |
Sayfayı özetlemiyor. | Bu durum, meta açıklamalar için ortak ve de yaygın bir hatadır. Meta açıklamalar bazen anahtar kelime öbeğine veya konuya odaklanır. Ve de yazma alışkanlığı ile sayfanın ne hakkında olduğunu özetleme kısmı atlanır. |
Çok kısa | Bu ifade aslında gayet nettir ve bir önceki hata ile benzerlik gösterir. Meta açıklama, web sayfasını özetlemeyecek kadar kısa olduğunda, optimize edilmediği söylenir. |
Daha iyi meta açıklama örnekleri
Google tarafından onaylanan meta açıklama örnekleri de aşağıda listelenmiştir.Web sayfasını değil işletmeyi tanımlayın. | İlk örnek, işletmenin ne hakkında olduğunu açıklayan bir meta açıklamadır, gerçek bir işletmeyle ilgilidir. Web sayfasında ne olduğuna dair bir açıklama değildir. Çünkü kullanıcıların bilmek istediği aslında işletmeye dair bilgilerdir. |
Web sayfasının içeriğini kullanın. | İyi bir meta açıklamanın ikinci örneği, sayfa içeriğini kullanan meta açıklamalarıdır. CMS'nin her parçadan yaklaşık 70 kelimeyi alan bir işlevi olduğuna göre, makalenin ne hakkında olduğunu ilk cümlede özetlemek önemlidir. Bu uygulama, başlangıç için iyidir. Bir içerik sayfasındaki ilk cümleye yer vermek, bazı forum yazılımlarında kullanılan bir çözümdür. Bu yaklaşımın Google tarafından da doğrulandığını görmek faydalı. |
Özetle. | Üçüncü en iyi uygulama olarak, Google tüm web sayfasını özetlemeyi örnek gösteriyor. Meta açıklamalara yaklaşmanın en iyi yolunun bu olduğunu söylüyor. Bu aslında Google'ın bir meta açıklamadan tam olarak ne istediğini gösterir. |
Spesifik ve ayrıntılı olun. | Son örnek de, bir ürün sayfasına ait meta açıklamasıdır. Bu durum için Google’ın önerisi, bir sayfada satışa sunulan ürünün detaylarına odaklanmaktır. |
Meta açıklamalar için en iyi uygulamalar
Yüksek kalitedeki meta açıklama örnekleri, arama snippet'inin kontrolüne ilişkin belgeler açısından faydalı bir ektir. Meta açıklamalarla alakalı güncellenen kısımdaki içerik önemlidir. İçeriğin çoğu, aynı konuda Google tarafından yayınlanan önceki makalelerle uyumludur.
Örneğin, 2007'de Google, sayfa içeriğini hedefleyen programlı meta açıklamaların kabul edilebilir olduğunu açıkladı. Aşağıda da buna ilişkin Google’ın bazı ipuçları yer alıyor.
- Ürün toplama gibi daha büyük veri tabanına dayalı siteler için elle yazılmış açıklamalar daha sıkıntılıdır.
- Bazen de açıklamaların programatik olarak oluşturulması uygundur. Bu aslında önerilen bir durumdur. Yalnızca açıklamaların spam olmadığından emin olmak gerekir.
- Yukarıda bahsedildiği üzere, iyi açıklamalar kullanıcılar tarafından okunabilir ve çeşitlidir. İkinci olarak bahsedilen sayfaya özgü veriler, programatik nesil için faydalıdır.
Google güncellemede meta açıklamanın önemini vurguluyor
Google, meta açıklamalarla ilgili bölümü geliştirdi. Arama sonuçlarında gösterilen web sitesi snippet'inin nasıl düzenleneceğine ilişkin belgeleri revize etti. Geliştirme, meta açıklamaların önemine de vurgu yapıyor. Farklı türde siteler için yüksek kalitede meta açıklamalara sahip olmanın önemine dair örnekler içeriyor.Genel paket servisinin, web sayfasının içeriği hususunda doğru ve açıklayıcı olduğu görülüyor. Bir ürüne ilişkin durumlarda, ürünü meta açıklamasında tanımlamak mühim. Sayfa bilgi amaçlı olduğunda, tüm web sayfasını özetlemek gerekiyor. Bazı durumlarda da, direkt web sayfasının kendi içeriğini kullanmak akıllıca oluyor.