Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, kişisel verilerinizin kontrolünü sağlayacak bir özellik sunacaklarını duyurdu. Bu özellikle, üçüncü parti bir yazılıma ihtiyaç duymadan geçmişlerinden ne kadar bilgi paylaşıldığını kontrol etme imkanı sağlayacak. Clear History olarak adlandırılan bu özellik, tarama geçmişinizi Facebook'ta kalıcı olarak silmenizi sağlayacak. Facebook üzerinden ziyaret ettiğiniz web siteleri ve hangi reklamları tıkladığınız gibi bilgiler dahil.
Facebook bu özelliği ilk olarak F8 konferansında duyuruldu, bu yenilik ise Cambridge Analytica skandalına bir yanıt olarak değerlendirildi. Zuckerberg, yaptığı açıklamada, Facebook'un kullanıcılarının kendi verilerini nasıl kontrol edebilecekleri konusunda Kongre sorgusunda oldukça üstü kapalı bir cevap verdiğini söyledi.
Zuckerberg aynı açıklamasında bu özelliğin bu sorunu gidermeye yönelik bir girişim olduğunu da belirtti:
- Bu güncellemeyi kullanıma sunulduktan sonra, etkileşimde bulunduğunuz uygulamalar ve web siteleriyle ilgili bilgileri görebilecek ve bu bilgileri hesabınızdan silebileceksiniz.
Elbette, bu seçeneği kullansanız bile Facebook, sizden veri toplamayı tamamen durdurmayacaktır. FB'nin özel gizlilik görevlisi Erin Egan'a göre:
- Birleştirilmiş analitiğe sahip uygulamalar ve web siteleri sunmaya devam edeceğiz. Örneğin, bu bilgileri gönderdiğimiz zaman sizi bilgilendirecek raporlar oluşturabiliriz. Bu nedenle geliştiricilere, uygulamalarının belirli bir yaş grubundaki erkek veya kadınlarla daha popüler olup olmadığını söyleyebiliriz. Bilgileri, hesabınızla ilişkili bir şekilde saklamadan ve her zaman olduğu gibi, reklamverenlere kim olduğunuzu söylemeden iletebiliriz.
Kaynak