- Katılım
- 7 Şub 2022
- Mesajlar
- 230
- Tepkime puanı
- 12
- Puanları
- 18
- Web sitesi
- www.zirvechat.com.tr
- Cinsiyet
- Memleket
- 35 İZMİR
- Takım
- Beşiktaş
İtibar:
Facebook Marketplace sadece bir dijital alışveriş platformu olmayıp doğru kullanılması halinde işletmelerinizin görünürlüğünü ve satışlarını arttırmak için çok güzel bir araç haline geliyor.
Facebook Marketplace üzerinden aylık bir milyardan fazla tekil ziyaretçi çekmekte. Bu bakımdan ürünlerinizi çok daha fazla insanın önüne çıkarmanız oldukça kolaylaşmaktadır.
İşte Facebook Marketplace kullanmanız için bazı temel avantajlar şunlardır;
Tam olarak her ay bir milyon kişi Facebook mağazalarından satın alım işlemi gerçekleştiriyor. Markalar da çok büyük sonuçlar aldığını ifade ediyor. Birçok markanın, mağazalar aracılığı ile internet sitelerine oranla %66 oranında daha fazla satış aldığı ifade ediliyor.
En iyi olasılık ise, Facebook Marketplace ziyaretçilerinin tam olarak satın almak için platformu ziyaret eden kullanıcılardan oluşması oluyor. Böylelikle ilgi duymuş oldukları ürünlerin gösterimi satış oranını arttırıyor.
Ürünlerinizi ilgili kişilere göstermek için Facebook’un 19 farklı kategorisinden faydalanın: Bu üst düzey oluşturulan kategoriler bazı alt kategorilere ayrılmaktadır.
Ürünlerinizi hedef kitlenize doğru sunmak için kategorilere ayırın. Böylelikle ürünleri gezerken bulma olasılıkları daha yüksek olacaktır.
Takipçi sayınıza önem verin. İşletmenizi ne kadar çok kişi takip ederse, öğelerin o kadar fazla insanın akışında görüneceğini unutmayın. Bunu tam olarak ürün resimleri ve tam olarak bilgilendirici ürün açıklamalarıyla destekleyin.
Ürünleriniz için oluşturmuş olduğunuz Facebook reklamları Marketplace üzerinden de görünecektir. Facebook’taki müşteri yelpazenizi arttırdıktan sonra alıcılar ile güçlü ilişkiler kurmaya başlayabilirsiniz.
Facebook, müşterilere önerilen sorular sağlarken satıcılara kendi mesajlarını da gönderebileceğini unutmayın. Sorulara çok hızlı bir şekilde yanıt vererek istenilmiş olan tüm bilgileri sunun ve güven oluşturun.
Kenko Matcha’nın kurucusu olan Sam Speller, gerçek zamanlı etkileşimin çok büyük avantaj sunduğunu ifade ediyor:
Heyday olarak bilinen sohbet robotları, ilgili ürünleri sunarak müşteri sorularına yanıt vermeyi destekliyor. Birden fazla mesaj arasında geçiş yapmanız halinde, Heyday yardımcı olacaktır. Uygulama, Facebook, e-posta ile WhatsApp üzerinden gelen müşteri sohbetlerine tek bir gelen kutusunda gösterecektir.
Facebook’un satış ücretleri ürün başına %5’tir. Ayrıca 8,00 ABD doları ile altındaki gönderiler için 0,40 dolar ödeme sabittir. Bu satış ücretlerine ise vergi ve ödeme maliyetleri dâhil olduğunu belirtelim. Son olarak Facebook ve Instagram’daki bütün kategori ödemelerinde bu durum geçerliliğini korumaktadır.
Hedeflemeyi sizin için Facebook otomatik olarak yapacak. Bu bakımdan yeni bir ürünün temel hedef kitlesinde etkileşim uyandırıp uyandırmadığını kontrol edebilirsiniz.
Farklı fiyatlandırma stratejilerini denemek adına Marketplace kullanabilirsiniz. Bu adımdan sonra, hedef kitlenizin fiyat artışlarına veya indirimlere karşılık ne gibi tepki gösterdiğini görebilirsiniz.
Önemli ipucu: Hedef kitlenize karşılık Facebook Marketplace üzerinden indirimlere yönelik özel erişim sunmaktan vazgeçmeyin. Böylelikle müşteri sadakati oluşturmanın en basit ve güvenilir yolunu deneyimleyeceksiniz.
Bugünün seçtikleri alanı, kullanıcıların göz atma olasılığını arttırır ve ilgi çekebilecek ürünleri içermektedir.
Satın Almak için Gözat özelliği, kişilerin ait olmuş oldukları topluluklara göre doğrusal ürünleri gösterir.
Facebook reklamlarınızı mağazanızdan alışveriş yapmış olan ya da sayfanızı takip etmiş olan kişileri hedeflemek adına da kullanmanız mümkün. Bu kişileri tekrar sizden satın alım oranları yüksek olduğu için satış arttırmak için kullanılabilir.
Bunu uygulamak için, reklamlarda benzer bir hedef kitle ya da ilgi alanı hedefli kitle oluşturabilirsiniz.
Neyse ki, girişlerinizi mobil kullanıcılara göre ayarlamak için endişelenmenize gerek yok.
Facebook Marketplace’te en fazla neyin satıldığını görmek isterseniz kategorilere bakmanız gerekiyor. Burada hangi ürünlerin hangi kategorilerde çok satan olduğunu görebilirsiniz.
İşletme sayfalarını ziyaret etmeniz halinde popüler ürünleri tanımlayabileceksiniz. Bir sayfayı her tıklamanız da en iyi performans gösteren ürünleri ilk başlarda göreceksiniz.
Tüm işlemlere başlamadan önce, mağazanız için Facebook üzerinden bir ödeme ayarı yapmanız gerekiyor.
Marketplace üzerinden satış kanalı oluşturmak için:
Reklamverenler, feed içi reklam yerleştirmesine oranla dönüşüm oranlarında ciddi bir artış olduğunu söylüyor.
Ek bir bilgi olarak, reklamlarınız Feed’de de gösterime girecektir.
İşte Facebook Marketplace’te reklam oluşturmak için atılacak adım rehberimiz.
Bu kategoriler arasında seçim yapmanız gerekiyor:
Otomatik Yerleşimler: Facebook’un dağıtım sisteminizi ve bütçenize oranla çok fazla ayrıştırma yaparak yerleşimi sağlayacaktır. Platform, reklamlarınızı en iyi performansı gösterecek şekilde yerleştirir.
Manuel Yerleşimler: Reklamlarınızın gösterileceği yeri kendinizin seçebileceği anlamına gelmektedir.
Facebook, Otomatik Yerleşimlerin kullanılmasını daima önermektedir. Manuel yerleşimleri seçmeniz halinde sadece Marketplace üzerinden reklam veremeyeceğinizi unutmayın. Her Facebook reklam kampanyası Feed’i içermektedir.
Tüm işlemlerden sonra ileri’ye tıklayın.
Facebook Marketplace işletmelere ne gibi avantajlar sunar?
Facebook insanları birbirine bağlamayı amaç edinerek Marketplace müşterileriyle ilişki kurması bakımından oldukça iyi bir alandır.Facebook Marketplace üzerinden aylık bir milyardan fazla tekil ziyaretçi çekmekte. Bu bakımdan ürünlerinizi çok daha fazla insanın önüne çıkarmanız oldukça kolaylaşmaktadır.
İşte Facebook Marketplace kullanmanız için bazı temel avantajlar şunlardır;
Markanızın görünürlüğünü arttırmayı destekler
Markanızın görünürlüğünü artırmak ve satışlarınızı arttırmanız için çok hızlı bir şekilde sizlere kolaylık sunar. Facebook Marketplace, markanızı ve ürünlerinizi yeni alışveriş yapacak ve alışveriş potansiyeli olan kişilere gösterir.Tam olarak her ay bir milyon kişi Facebook mağazalarından satın alım işlemi gerçekleştiriyor. Markalar da çok büyük sonuçlar aldığını ifade ediyor. Birçok markanın, mağazalar aracılığı ile internet sitelerine oranla %66 oranında daha fazla satış aldığı ifade ediliyor.
En iyi olasılık ise, Facebook Marketplace ziyaretçilerinin tam olarak satın almak için platformu ziyaret eden kullanıcılardan oluşması oluyor. Böylelikle ilgi duymuş oldukları ürünlerin gösterimi satış oranını arttırıyor.
Ürünlerinizi ilgili kişilere göstermek için Facebook’un 19 farklı kategorisinden faydalanın: Bu üst düzey oluşturulan kategoriler bazı alt kategorilere ayrılmaktadır.
Ürünlerinizi hedef kitlenize doğru sunmak için kategorilere ayırın. Böylelikle ürünleri gezerken bulma olasılıkları daha yüksek olacaktır.
Takipçi sayınıza önem verin. İşletmenizi ne kadar çok kişi takip ederse, öğelerin o kadar fazla insanın akışında görüneceğini unutmayın. Bunu tam olarak ürün resimleri ve tam olarak bilgilendirici ürün açıklamalarıyla destekleyin.
Ürünleriniz için oluşturmuş olduğunuz Facebook reklamları Marketplace üzerinden de görünecektir. Facebook’taki müşteri yelpazenizi arttırdıktan sonra alıcılar ile güçlü ilişkiler kurmaya başlayabilirsiniz.
Daha güçlü müşteri ilişkilerine önem verin
Facebook eşler arası hizmet veren bir platformdur. Bu bakımdan alıcılar ile gerçek zamanlı iletişime çok fazla önem vermelisiniz. Facebook Messenger’da başlamış olan satışlar, müşterilerle iletişim kırmanıza olanak sağlar. Ek olarak insanların mesaj gönderebilecekleri işletme karşısında satın alma oranları %53 daha fazladır.Facebook, müşterilere önerilen sorular sağlarken satıcılara kendi mesajlarını da gönderebileceğini unutmayın. Sorulara çok hızlı bir şekilde yanıt vererek istenilmiş olan tüm bilgileri sunun ve güven oluşturun.
Kenko Matcha’nın kurucusu olan Sam Speller, gerçek zamanlı etkileşimin çok büyük avantaj sunduğunu ifade ediyor:
İşlerinizi büyüttükçe ve beraberinde çok daha fazla ürün sattıkça çok fazla mesaj alabilirsiniz. Gelen kutunuzun dolması halinde bir sohbet robotu sizlerin mesajlara yanıt vermeniz konusunda size yardımcı olacak.“Daha önce en büyük sıkıntı gerçek zamanlı etkileşimdi. Facebook Marketplace ile beraber alıcılar ve satıcılar doğrudan iletişim kurabiliyor. Başka hiçbir araca gerek kalmadan müşteri ile satıcı anlık iletişime geçerek satışın artması mümkün kılınıyor.”
Heyday olarak bilinen sohbet robotları, ilgili ürünleri sunarak müşteri sorularına yanıt vermeyi destekliyor. Birden fazla mesaj arasında geçiş yapmanız halinde, Heyday yardımcı olacaktır. Uygulama, Facebook, e-posta ile WhatsApp üzerinden gelen müşteri sohbetlerine tek bir gelen kutusunda gösterecektir.
Ürün listelemek ücretsiz
Facebook Marketplace üzerinde satıcılardan herhangi bir ödeme talep edilmez. Listelediğiniz ürün sayısı ne kadar olursa olsun listelemek ücretsizdir. Bir hesap ya da ürün listelemesi konusunda ödeme yapmanız gerekmiyor. Bir ürünü satarken sadece küçük bir miktar ücret ödersiniz.Facebook’un satış ücretleri ürün başına %5’tir. Ayrıca 8,00 ABD doları ile altındaki gönderiler için 0,40 dolar ödeme sabittir. Bu satış ücretlerine ise vergi ve ödeme maliyetleri dâhil olduğunu belirtelim. Son olarak Facebook ve Instagram’daki bütün kategori ödemelerinde bu durum geçerliliğini korumaktadır.
Yeni ürün ve hizmet listelerini deneyin
Ürünleri listelemek ücretsiz olduğundan dolayı platformda ürün satış fikirlerini test edebilirsiniz.Hedeflemeyi sizin için Facebook otomatik olarak yapacak. Bu bakımdan yeni bir ürünün temel hedef kitlesinde etkileşim uyandırıp uyandırmadığını kontrol edebilirsiniz.
Farklı fiyatlandırma stratejilerini denemek adına Marketplace kullanabilirsiniz. Bu adımdan sonra, hedef kitlenizin fiyat artışlarına veya indirimlere karşılık ne gibi tepki gösterdiğini görebilirsiniz.
Önemli ipucu: Hedef kitlenize karşılık Facebook Marketplace üzerinden indirimlere yönelik özel erişim sunmaktan vazgeçmeyin. Böylelikle müşteri sadakati oluşturmanın en basit ve güvenilir yolunu deneyimleyeceksiniz.
Facebook kişiselleştirmesini kullanın
Facebook, mağazalarınız üzerinden alışveriş yapan veya sayfanızı takip eden kişilere yönelik hedefleme sunar. Ek olarak temel hedef kitle profillerinize uyum sağlayan yeni müşterilere de erişim sağlayabilirsiniz.Bugünün seçtikleri alanı, kullanıcıların göz atma olasılığını arttırır ve ilgi çekebilecek ürünleri içermektedir.
Satın Almak için Gözat özelliği, kişilerin ait olmuş oldukları topluluklara göre doğrusal ürünleri gösterir.
Facebook reklamlarınızı mağazanızdan alışveriş yapmış olan ya da sayfanızı takip etmiş olan kişileri hedeflemek adına da kullanmanız mümkün. Bu kişileri tekrar sizden satın alım oranları yüksek olduğu için satış arttırmak için kullanılabilir.
Bunu uygulamak için, reklamlarda benzer bir hedef kitle ya da ilgi alanı hedefli kitle oluşturabilirsiniz.
Mobil uyumlu listeleme
Facebook Marketplace, otomatik olarak mobil uyumlu listeleme özelliğine sahiptir. Facebook kullanıcılarının %98’i cep telefonları üzerinden giriş yapıyor ve diğer insanların %81.8’i sadece mobil üzerimden erişime sahip durumda.Neyse ki, girişlerinizi mobil kullanıcılara göre ayarlamak için endişelenmenize gerek yok.
Müşteri tercihlerine göre en çok satılan ürünleri belirleyin
Facebook Marketplace, hangi tür ürünlerin daha fazla ilgi çektiğini sizlerin görmesi için kolaylık sunar. Bu bakımdan daha doğru satış tahminleri yaparak popüler ürünleri satışa sunabilirsiniz.Facebook Marketplace’te en fazla neyin satıldığını görmek isterseniz kategorilere bakmanız gerekiyor. Burada hangi ürünlerin hangi kategorilerde çok satan olduğunu görebilirsiniz.
İşletme sayfalarını ziyaret etmeniz halinde popüler ürünleri tanımlayabileceksiniz. Bir sayfayı her tıklamanız da en iyi performans gösteren ürünleri ilk başlarda göreceksiniz.
Bir işletme olarak Facebook Marketplace üzerinden satış nasıl yapılır?
Bir işletme üzerinden Facebook Marketplace üzerinden satış yapmak için üç ana seçenek bulunuyor. İşte Faceebook Marketplace üzerinden işletmeler için ilişkili rehber talimatları.Ürünler için envanterini göster
İşletmeler ile normal Facebook kullanıcıları, Facebook Marketplace üzerinden ürünlerini listeleyebilirler.- Başlamak için sol kızımda yer alan menü üzerinden Yeni liste oluştur’a tıklayın.
- Listeleme türünüzü seçin.
- En fazla 10 adet fotoğraf yükleyin. Yüksek kaliteli fotoğraflar sizi öne çıkaracaktır. Bir başlık, kategori, fiyat, açıklama ve ürün bulunabilirliği gibi alanları ekleyerek doldurun.
- Ürün rengi, ürün etiketi gibi SKU numaralarını da ekleyerek kendinizi konumunuzla beraber üst sıralara çıkarabilirsiniz.
Facebook sayfanızdaki ürünleri görüntüleyin
Facebook mağazaları aylık olarak 250 milyon tekil ziyaretçiye sahip. Sizlere Facebook, Marketplace ve Instagram üzerinden devasa bir alışveriş kanalı sunulmaktadır.Tüm işlemlere başlamadan önce, mağazanız için Facebook üzerinden bir ödeme ayarı yapmanız gerekiyor.
Marketplace üzerinden satış kanalı oluşturmak için:
- Ticaret yöneticisine giderek mağazanızı seçin.
- Soldaki menü üzerinden Ayarlar’a tıklayın.
- İş varlıkları’na tıklayın
- Pazar Yerini Etkinleştir’i seçin.
Marketplace’te işletme olarak satışa odaklanın
Şimdilik sadece belirli satıcılar için geçerli olan bir özelliktir. Facebook, bu yeni Pazar Yeri satış özelliğini 2022 yılı içerisinde herkes tarafından kullanılabilir hale getirecek. 2022 Marketplace’i kişisel Facebook hesabınıza ya da Shop’a bağlamak yerine direk Marketplace’te bir işletme olarak satışa hazır hale getirebilirsiniz.Facebook Marketplace için reklam nasıl verilir?
Ürünlerinizi Facebook Marketplace üzerinden tanıtmak, işletmenizin büyümesi için en doğru karar olarak biliniyor. Şu anda Marketplace reklamları, dünya genelinde 562 milyonluk bir kitleye kadar ulaşmakta.Reklamverenler, feed içi reklam yerleştirmesine oranla dönüşüm oranlarında ciddi bir artış olduğunu söylüyor.
Ek bir bilgi olarak, reklamlarınız Feed’de de gösterime girecektir.
İşte Facebook Marketplace’te reklam oluşturmak için atılacak adım rehberimiz.
Reklam yöneticisi aracını açın
Facebook Reklam Yöneticisi’ne giriş yapın. Kampanya hedefinize tıklayın.Bu kategoriler arasında seçim yapmanız gerekiyor:
- Marka bilinirliği
- Ulaşmak
- Trafik
- Video görüntülemeleri
- Kurşun üretimi
- Etkinlik yanıtları
- Mesajlar
- Dönüşümler
- Katalog satışları
- Mağaza trafiği
Bütçe ve programı oluşturun
Ömür boyu veya günlük bütçe planınızı belirlemeniz gerekiyor. Reklam kampanyanızın başlangıç ve bitiş tarihlerini seçebilirsiniz.Hedef kitlenizi oluşturun
Aşağıda yer alan seçenekleri özelleştirerek hedef kitlenizi tanımlayabilirsiniz:- Konum
- Yaş
- Cinsiyet
Reklam yerleşiminizi seçin
Reklam yerleşimi olarak Otomatik veya Manuel yerleşimi seçebilirsiniz.Otomatik Yerleşimler: Facebook’un dağıtım sisteminizi ve bütçenize oranla çok fazla ayrıştırma yaparak yerleşimi sağlayacaktır. Platform, reklamlarınızı en iyi performansı gösterecek şekilde yerleştirir.
Manuel Yerleşimler: Reklamlarınızın gösterileceği yeri kendinizin seçebileceği anlamına gelmektedir.
Facebook, Otomatik Yerleşimlerin kullanılmasını daima önermektedir. Manuel yerleşimleri seçmeniz halinde sadece Marketplace üzerinden reklam veremeyeceğinizi unutmayın. Her Facebook reklam kampanyası Feed’i içermektedir.
Tüm işlemlerden sonra ileri’ye tıklayın.
Reklam biçimini seçin
Reklamınız için medya veya metin ekleyebilirsiniz. Her bir reklam yerleşimi için medyanızı yada metinlerinizi değiştirerek kullanabilirsiniz.- Eklemeniz gereken adımlardan emin olun:
- Resimler veya videolar
- Birincil metin
- başlık
- Tanım
- Önerilen video ile resim özellikleri Feed ile eştir. Marketplace üzerinde reklamlar için benzer olmayan reklam öğelerini kırpamayacağınızı ya da yükleyemeyeceğinizi hatırlatalım. Resimleri yüklemeden önce reklam boyutlarına dikkat edin.
- Ek olarak harekete geçirici mesaj düğmenizi seçmeniz gerekiyor.