• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Elektrikli scooter düzenlemesi TBMM'de

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Güncel Haber kategorisinde Gece Kuşu tarafından oluşturulan Elektrikli scooter düzenlemesi TBMM'de başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 486 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Güncel Haber
Konu Başlığı Elektrikli scooter düzenlemesi TBMM'de
Konbuyu başlatan Gece Kuşu
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Gece Kuşu

Gece Kuşu

Emektar Üye
Katılım
23 Eyl 2020
Mesajlar
1,694
Tepkime puanı
32
Puanları
48

İtibar:

Türkiye Çevre Ajansı kurulması, bisiklet yolu, elektrikli scooter ve bisiklet şeritlerine yasal düzenleme yapılması ile elektrikli bisiklet ve elektrikli scooter kullanabilme yaşının 15 olarak belirlenmesini de içeren kanun teklifi TBMM Başkanlığına sunuldu.

AK Parti Türkiye Çevre Ajansı kurulması; bisiklet yolu, elektrikli scooter ve bisiklet şeritlerine yasal düzenleme yapılması ile elektrikli bisiklet ve elektrikli scooter kullanma yaşını 15 olarak belirleyen 37 maddelik yasa teklifini Meclise sundu.

Çevre kirliliğini önlemek, yeşil alanların korunması, iyileştirilmesine katkı sağlamak, ulusal ölçekte depozito yönetim sisteminin kurulmasına, işletilmesine, izlenmesine ve denetimine yönelik faaliyetlerde bulunmak üzere tüzel kişiliğe sahip Türkiye Çevre Ajansı kurulacak. Ajansın görevleri, depozito yönetim sistemini kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmek, sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak, belediyelere, il özel idarelerine, eğitim kurumlarına mali ve teknik destek sağlamak olarak belirlendi.

Çevre cezaları yeniden düzenleniyor

Yasa teklifi ile Çevre Kanununda yer alan idari para cezaları yeniden düzenleniyor. Buna göre; Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslara aykırı olarak; depozitoya tabi ürünleri piyasaya sürenlere 20 bin TL, tüketicilere sunanlara (perakende) ise faaliyet alanının her m² için 15,16 TL, depozito sistemine dahil olmayan satış noktalarına satış alanının her m² için 100 TL, sıfır atık yönetim sistemini kurmayanlara veya kurduğunu belgeleyemeyenlere 20 bin TL, benzin ve naftanın depolanması, dolumu ve tankerlerle nakliyesine ilişkin Bakanlıkça belirlenen esas ve kriterlere uymayan; terminaller ve dolum adaları için 60 bin TL, akaryakıt istasyonları için 30 bin TL, tankerler için 3 bin TL ceza verilecek. Kapalı koy ve sit alanlarında su ürünleri üretim çiftliği kuranlara 100 bin TL, denizler, akarsular ve göller ile tarım alanlarından belirlenen esaslara aykırı olarak kum ve çakıl alanlara 100 bin TL’den 300 bin TL’ye kadar, bu faaliyetlerin sanat yapılarına zarar vermesi veya akarsuyun akış rejimini bozması halinde 300 bin TL; alınan kum ve çakıl için ise m³ başına 450 TL ceza uygulanacak. Umuma açık yerlerde çevreyi kirletenlere verilen 351 TL tutarındaki ceza teklifle bin TL’ye çıkarılıyor. Bakanlıkça belirlenen esaslara aykırı olarak plastik poşetleri üretene, tedarik edene; üreticinin Türkiye dışında olması halinde, üretici tarafından yetkilendirilen temsilciye 15 bin TL, yetki belgesi bulunmaksızın motor yağı değişimi yapan işletmelere 10 bin TL idari para cezası öngörülüyor.

Depozito uygulaması 2022’ye erteleniyor

Depozito sistemi uygulamasının başlangıcı 1 Ocak 2021’den, 1 Ocak 2022’ye erteleniyor. Teklifle, geri kazanım katılım paylarının 1 Ocak 2020 ila Kanunun yürürlük tarihine kadar yüzde 10’u; yürürlük tarihinden 31 Aralık 2025’e kadar yüzde 15’i Türkiye Çevre Ajansına aktarılacak.

Scooterden 16.66 kuruş işgal harcı alınacak

Belediye Gelirleri Kanunu çerçevesinde, Belediyeler tarafından kiralama yerlerinden bir elektrikli scooterden günlük 16,66 kuruş işgal harcı alınacak. Bu harcın aylık tutarı 5 liraya karşılık eliyor. Teklifle bisiklet yolunun tanımı, scooterların kullanımına açık; taşıt ve yayaların trafiğine kapalı olacak şekilde yeniden yapılırken, scooter ve bisiklet şeridi tanımları Kanun kapsamına alınıyor. Karayolları Genel Müdürlüğüne, sorumlu olduğu karayollarının kenarına bisiklet yolu ve gürültü bariyeri yapma ve banketleri bisiklet şeridi olarak işaretleyerek bisiklet ve scooter kullanımına uygun hale getirme görevi veriliyor. Karayollarında bulunan bisiklet yollarında ve şeritlerinde elektrikli bisiklet ve elektrikli scooter kullanabilmek için 15 yaşını bitirmiş olma şartı getiriliyor. Sürücülerin sağa ve sola dönüşlerde, bisiklet yolundaki ve şeridindeki bisiklet scooter kullananlara ilk geçiş hakkını vermeleri zorunlu kılınıyor. Scooterların otoyol, şehirlerarası karayolları ve azami hız sınırı 50 km/s üzerinde olan karayollarında kullanılmayacak, bunlarla sırtta taşınabilen kişisel eşya harici yük ve yolcu taşınamayacak. Büyükşehir belediyeleri bisiklet ve scooterların yol, şerit, park ve şarj istasyonlarını yapacak. Teklifle, büyükşehir belediyelerinin ulaşım ana planlarında bisikletli ulaşıma yer vermesi ya da bisikletli ulaşım ana planını hazırlanması zorunlu hale getiriliyor. Belediyelerin otoparkla ilgili olarak elde ettikleri gelirlerin, büyükşehir belediyesine aktarılması uygulamasına son verilerek, tahsil edilen gelirlerin ilçe belediyelerince bölge otoparkı yapılması için gerekli arsa alımları ile otopark yapımında kullanılmasına yönelik düzenleme de yapılıyor.
 
Üst Alt