Sohbet muhabbet sohbet, sohbet odası
Sohbet, Sohbet Odası sohbet, sohbet odası


  • Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Saçı Kökünden Besleyen 10 Besin

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Saç - Makyaj Bakımı kategorisinde Very_SweeT tarafından oluşturulan Saçı Kökünden Besleyen 10 Besin başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 279 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Saç - Makyaj Bakımı
Konu Başlığı Saçı Kökünden Besleyen 10 Besin
Konbuyu başlatan Very_SweeT
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Very_SweeT

Very_SweeT

Kardelen Çınar
Üye
Katılım
29 Ağu 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
56
Puanları
48
Yaş
32
Konum
İstanbul/izmir
Burç
Akrep
Mesleği
Sağlık Yönetimi/ Yönetici

İtibar:

Saçlarımız sağlığımızın göstergelerinden. Stresli olmamız, hormonal düzensizliklerimiz, yetersiz beslenmemiz ve diğer problemlerimiz saçlarımıza anında yansıyor. Düzenli bir saç bakımı ne yazık ki saç sağlığımız için yeterli değil. Saçı içten beslemek de önemli. Strese ve hormonal değişimlere zaman zaman karşı koyamasak da bu değişimlerin yarattığı olumsuzlukları saçı içten besleyerek minimalize edebiliriz.
Saçların saha güçlü, sağlıklı ve parlak olması için beslenme düzeninize dahil edebileceğiniz gıdaları derliyoruz. İşte, saçı kökünden besleyen 10 besin.
Yoğurt

Saç incelmesine ve dökülmesine karşı B5 Vitamini içeren yoğurt, aynı zamanda saç derisindeki kan akışını da hızlandırıyor.
Yumurta

Yumurta, saçın sağlığını destekleyen en önemli besinlerden olan protein ve biotinler adına bir nevi bombadır. Saç folikülleri proteinden oluştuğundan, protein eksikliğinde saç dökülmesi ya da incelmesi görülmesi olasıdır.
Tarçın

Kan dolaşımının artmasına destek oluyor. Bu da saç köklerine besin taşınmasına da yardımcı olduğu anlamına geliyor.
Somon

Omega-3 ve omega-6 bakımından zengin olan somon, saç sağlığına müthiş bir destekçidir. Protein, selenyum, D3 Vitamini, B
Mandalina

Mandalina C Vitamini deposudur. C Vitamini demir emilimini artırarak saça da canlılık ve güç katar. Ayrıca C Vitamini saç tellerini besleyen kılcal damarları güçlendiren kolajen üretimine yardımcı olur.
Ispanak

Ispanak harika bir demir, A Vitamini ve C Vitamini kaynağıdır. A Vitamini ciltteki sebum bezlerinin düzgün çalışmasına ve saç derisinin de nemli ve sağlıklı kalmasına yardımcı olur.
Avokado

E Vitamini bakımından zengin olan avokadolar saçı uzamaya teşvik eder. E Vitamini harika bir antioksidandır ve serbest radikallerle savaşır. Saç derisini koruyan E Vitamini oksidatif stresi minimalize eder.
Mor ve kırmızı dutsular

Kırmızı ve mor dutsular antioksidan deposudur. Antioksidanlar tıpkı cilt olduğu gibi saç derisinde de serbest radikallerle savaşır. C Vitamini bakımından zengindir. C Vitamini kollajen üretimi için hayati öneme sahiptir. Kolajen, saçın kırılmasını önleyen ve saçı güçlendiren proteindir.
Kuruyemiş

Kuruyemişler de tıpkı avokado gibi E Vitamini bakımından zengindir. Ayrıca eksiklikleri durumunda saç dökülmesinin yaşanabileceği bazı B vitaminlerini ve çinko içerirler.
Havuç

Havuç da A Vitaminince zengin. A Vitamini ciltteki sebum bezlerinin düzgün çalışmasına ve saç derisinin de nemli ve sağlıklı kalmasına yardımcı oluyor.
 
Üst Alt