• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

instagram Instagram, Reels Üzerinden Para Kazandırma Çalışmalarına Başladı!

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde İnstagram kategorisinde Php tarafından oluşturulan Instagram, Reels Üzerinden Para Kazandırma Çalışmalarına Başladı! başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 319 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı İnstagram
Konu Başlığı Instagram, Reels Üzerinden Para Kazandırma Çalışmalarına Başladı!
Konbuyu başlatan Php
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Php

Php

ZF Genel Sorumlusu
Üye
Katılım
7 Şub 2022
Mesajlar
230
Tepkime puanı
12
Puanları
18
Web sitesi
www.zirvechat.com.tr
Cinsiyet
vtEvVy
Memleket
35 İZMİR
Takım
Beşiktaş

İtibar:

En popüler sosyal medya uygulamalarından biri olan Instagram, yeni bir test üzerinde çalışıyor. Test ile ilgili bilgiler gelmeye başladı. Test Reels videolar için geçerli olan ‘Gifts’ adlı bir özelliğe dayanıyor.

Instagram, Reels Üzerinden Para Kazandırma Çalışmalarına Başladı!


Instagram, yeni geliştirdiği bir test ile gündeme geldi. Test, kullanıcıların ‘Gifts’ özelliği ile birbirlerine para göndermelerine yönelik bir çalışmaya hizmet ediyor. Bu ‘Gifts’ özelliği, Instagram’ın Reels videoları üzerinden kullanılabilecek.

post_1663502135_52977813364457.png

Çalışmalar Ağustos’ta başlamıştı!​

Instagram, ‘Gifts’ özelliği üzerindeki çalışmalarına, geçtiğimiz Ağustos ayında başlamıştı. İlk defa Alessandro Paluzzi, uygulamada kullanıcıların birbirlerine para göndermelerini sağlayan bu özelliği tespit etmişti. Görünüşe göre ‘Gifts’ özelliği, şimdilik kısıtlı bir kullanıcı kitlesini hedef alıyor. Business Insider'da da söz konusu özellik doğrulandı.
Instagram'ın ‘Gifts’ özelliği, aslında basit bir temel üzerine kurulu. Kullanıcılar bu özellikle, Reels videolar üzerinden birbirlerine ‘hediye’ gönderebilecek. Bu hediyelerin de maddi olarak bir karşılığı olacak. En son biriken para, belirli ödeme yöntemleri ile banka hesaplarına aktarılacak. Test aşamasındaki bu özelliğin detayları ise şu an için belli değil.

Instagram ve TikTok rekabeti​

Instagram, bir süredir diğer bir popüler sosyal medya platformu TikTok'la rekabet içerisinde. ‘Gifts’ özelliği de bu rekabeti kızıştıracak gibi gözüküyor. Çünkü TikTok kullanıcıları zaten bir süredir buna benzer bir özellik kullanıyor. Instagram’ın bu özelliği kullanıcılarına ne zaman sunacağı henüz bilinmiyor. Instagram ‘Gifts’ özelliğini devreye soktuğunda TikTok’tan nasıl bir hamle geleceği merak ediliyor.
Instagram, TikTok’un da etkisiyle Reels videolara daha fazla önem vermeye başladı. Temel olarak kullanıcıların Reels içeriklerden gelir elde edebilmesini istiyor. Bu şekilde kullanıcıları daha fazla Reels video çekmek için motive edeceğini düşünüyor. Instagram şu anda Reels’ler ile beklediği başarıyı elde edebilmiş değil. Instagram’ın rekabet içinde olduğu TikTok, bu konuda çok daha başarılı gözüküyor.

Instagram Reels ve TikTok rekabetinin şirket raporlarına yansıması​

The Wall Street Journal'daki verilere göre, Instagram'daki Reels özelliği, henüz beklenen başarıyı yakalayamadı. Aşağıdaki tabloda yer alan rapora göre, Instagram izlenmeleri, TikTok’un oldukça gerisinde. TikTok ve Reels izlemelerine ilişkin bu raporun, zaman aşımına uğradığı ve küresel olmadığı açıklandı. Ağustos ayında yayınlanan son rapora göre ise Reels etkileşimi son 4 haftada yüzde 13.6 düştü.
PlatformGünlük izlenme
TikTok197.8 milyon saat
Instagram17.6 milyon saat

post_1663502231_58447936266668.png


Instagram'ın TikTok ile rekabeti kapsamında TikTok benzeri özellikler kullanması kullanıcılar tarafından eleştirilmişti. Bunun üzerine de Instagram yöneticilerinden Adam Mosseri, TikTok benzeri özelliklerden neden vazgeçildiğini açıklamıştı. Sonrasında Instagram yine Reels odaklı özellikler kullanmaya devam etti. Ancak hala Reels kullanıcılarının etkileşimlerinin düşük olduğu görülüyor.
Reels'in istenen başarıyı elde edememesinin sebebi, özgün içeriklerin oldukça az olması olarak gösteriliyor. Reels videoların büyük bir kısmı başka bir sosyal medya platformunda üretiliyor. Örneğin, TikTok'ta hesaplarını öne çıkarmak isteyen kullanıcılar, TikTok videolarını Instagram'a Reels olarak yüklüyor.
Meta sözcüsü Devi Narasimhan, Instagram’ın hala çalışmalarını sürdürdüğünü söyledi. Reels içeriklerinin zamanla gelişeceğini düşündüklerini ve kullanıcıların çok daha iyi sonuçlar elde edeceğini öngördüklerini ekledi.

 
Üst Alt