• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

İhtisaru Ulumi´l-Hadis

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Dualar kategorisinde Linux tarafından oluşturulan İhtisaru Ulumi´l-Hadis başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 139 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Dualar
Konu Başlığı İhtisaru Ulumi´l-Hadis
Konbuyu başlatan Linux
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Laufey

Linux

Emektar Üye
Katılım
5 Şub 2022
Mesajlar
3,401
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Konum
istanbul
Web sitesi
www.uguragdas.com.tr
İsim
Uğur
Cinsiyet
vtEvVy
Memleket
75 ARDAHAN
Takım
Galatasaray
Burç
Aslan
Mesleği
Konut Yönetim Müdürü

İtibar:

imam ibn Kesir der ki : Hadislerin, sahih ve zayif olarak cesitlerine göre taksimi bölümüdür.

Bil ki (Allah sana ve bana ögretsin) hadis ehline göre sahih, hasen ve zayif kisimlara ayrilir dedi.

Dedim ki, bu taksim isin bizzat kendine nisbet edilisine göre ise hadis ancak sahih ve zayiftir.
Muhaddislerin istilahina nisbet edilirse biraz önce onun ve digerlerinin zikrettigi gibi ehline göre bundan daha cok kisimlara ayrilir.

SAHiH HADiS
Sahih hadise gelince, o Saz ve muallel olmayan, sonuna kadar adalet ve zabt sartlarina haiz raviden, yine adalet ve zabt sartlarina haiz ravi yoluyla, isnadi muttasilan ulasan musned hadistir dedi.

Sonra faydalirini beyan etmeye basladi. Sahih hadis, icinde illet bagi bulunan ve ravileri arasinda cerh edilmis ravi bulunup Saz, mu´dal, munkati ve mursel hadisten ayirt etmistir.

Bu hadis, hadis ehli arasinda hilafsiz olarak kendisi icin sihhatle hükmolanan hadistir. Bazi hadislerde bu vasiflarin bulunmasi hususunda veya mursel´de oldugu gibi bazi vasiflasrin sart olmasinda ihtilaf etmislerdir dedi.

(Ben derim ki) Sahihin siniri hasil oldu. Cünkü o hadis kendisi gibi adalet ve zabt sartlarina haiz birinden Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) sahabeye veya onun daha asagisindan sonuna kadar Saz, merdud ve illeti kadiha ile muallel olmayan adalet ve zabt sartlarina haiz biri yoluyla isnad edilen musned hadistir.

O, mahallerindeki Hafizlarin düsüncesinde farkli sekildedir. Bundan dolayi bazi muhaddisler bazi senedlere senedlerin en sahihi ismini koydular.

Ahmed ve ishak´tan gelen en sahih sened zinciri sudur : ez-Zuhri an Salim an ebihi.

Ali b. el-Medini ve Fellas´tan gelen rivayete göre en sahih sened zinciri sudur : Muhammed bin Sirin an Ubeyde an Ali.

Yahya b. Main´den gelen rivayete göre en sahih sened zinciri sudur : el-A´mes an ibrahim an Alkame an ibn Mesud.

Buhari´den gelen rivayete göre en sahih sened zinciri sudur : Malik an Nafi an ibn Ömer.

Bir kismi sunu da ilave ettiler : es-Safii an Malik. Cünkü o kendisinden rivayet edilen kimselerin en büyügüdür.
 

Laufey

ZF Kullanıcı Sorumlusu
Emektar Üye
Katılım
17 Eki 2022
Mesajlar
1,958
Tepkime puanı
19
Puanları
12

İtibar:

Teşekkürler
 
Üst Alt