• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Google Google Haberler'de Yer Almak için Başvuru Rehberi: Google News Kaydı nasıl alınır

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Arama Motoru Optimizasyonu kategorisinde x tarafından oluşturulan Google Haberler'de Yer Almak için Başvuru Rehberi: Google News Kaydı nasıl alınır başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 231 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Arama Motoru Optimizasyonu
Konu Başlığı Google Haberler'de Yer Almak için Başvuru Rehberi: Google News Kaydı nasıl alınır
Konbuyu başlatan x
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan x

x

Üye
Katılım
30 Ara 2022
Mesajlar
341
Tepkime puanı
31
Puanları
28

İtibar:

Google Haberler’de yayın yapmak için dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Makalelerin Google Haberler’de yayınlanması ve dizinde yer alması ciddi bir uğraş gerektirir. Yapılması gerekenler ve püf noktalar nelerdir?

Google Haberler'de Yer Almak için Başvuru Rehberi: Google News Kaydı nasıl alınır?


Google Haberler Yayıncı Merkezi nedir?​

Google Yayıncı Merkezi, Google Haberler’de listeleme yapılabilmesine yarayan bir kontrol panelidir. Google Haberler’de makale yayınlamak isteyenlerin, yayınlaması gereken birincil kaynaktır.
JtBY-oYncWjvC_w52anIDpNR8rqMp_W8qHLNtLMamx1JAQYZooxehYkZ7cl8NJ15HwDGYV5YdL3UWPYCQ2gjtZE2w_qEop0syiavWm0SlFDn2WnRumHclm8i20Yj8xL-n5l1Q3bCPFtk-o0x8XT1IlvZJGbXuEWN8Jtf1Kj_yPCbQIk16iTmBOnUp10AiA

Google Haberler Yayıncı Merkezi, içerik oluşturmak isteyenlere destek olur. Bu destek aşağıda maddeler halinde sıralanan noktalarda yapılır:
  • Google Haberler üzerinden yayınlanan içeriklerin yönetilmesi, istenen içeriklerin yayınlanması.
  • Yayınlanan içerik ile ilgili markalama unsurlarının kontrol edilmesi.
  • Kuruluştaki yazar ve editörler arasında iletişim kurulabilmesi ve işbirliği yapılabilmesi.
  • Bir ödeme duvarı sayesinde yayınlanan içeriklerden para kazanılabilmesi.
  • Google Reklamlar ile entegre çalışarak içeriklerden para kazanılması.
Google Yayıncı Merkezi: Medya kuruluşları tarafından hazırlanan içeriklerin yönetilmesine yarar. Aynı zamanda bütün içerik oluşturucularının yayınladığı içeriklerin de yönetilmesine olanak sağlar.
Google Haberler: Google Haberler, çeşitli haber kaynaklarından, haber içeriklerini toplar. Toplanan haberler ilgili arama sonuçlarında yer alacak şekilde önerilir. Google Haberler, Google sekmesi altında bulunan bir haber düzenleme aracı olarak kullanılır.
6oijqwJRyl2I09Uz2M61nXMALVu2ohcJxqQfLlevdHI8SIUOOmjXnoFlbTsQivbKwpJmvvlug1vWPG45ED0vrSkhnDn3GgbSfXIOl9LbCXi0BlEZpebckTTG2i5PZPcPHDYw1EOzHgshvd39Q41vx0Pp_F-PK2PIxwZnxB7MccQJUnfuwQL0BGlzUZMb9A

Sonuç olarak, Google Haberler üzerinden bir içerik yayınlamak mümkündür. Fakat bunun için ilk önce Google Yayıncı Merkezi’nden geçilmesi gerekir. Google Haberler'de içerik yayınlamanın birtakım avantajları vardır. Bunlar aşağıda sırası ile anlatılmıştır.
Kitlelere anında dağıtım: Google Haberler, aylık yaklaşık 600 milyon ziyaretçiye sahip olan bir mecradır. Google Haberler üzerinden yayınlanan içerikler, geniş kitlelere ulaşma şansı yakalar. İnternet üzerinde bir haber araması yapıldığı zaman, Google ilgili haberleri kullanıcılara sunar. Haber içeriklerinin yayınlandıktan sonra hedef kitlelerine kolay ulaşması, Google Haberler ile mümkün olur.
Ücretsiz: Google Haberler’e kaydolmak ve içerik yayınlamak için herhangi bir ücret ödenmez.
Otorite ve marka tanınırlığı kazanın: Google Haberler, tüm dünyada tanınan ve güvenilen bir kaynaktır. Bu mecra üzerinden paylaşılan yayınlar, saygın ve seçilmiş kabul edilirler. İçeriğin doğru bilgi vermesi ve kurallara uygun oluşturulması da çok önemlidir. İçeriğin kalitesinden bağımsız olarak düşünüldüğünde ise, Google Haberler kullanıcılar üzerinde olumlu bir izlenime sahiptir. Bu da içerik oluşturucularının marka bilinirliğini arttırır. Aynı zamanda okuyucuların içeriklere güven duymasını kolaylaştırır.
Organik aramanızın etkinliğini ikiye katlayın: Google Haberler, organik arama sonuçları sunabilmek için kapsamlı çalışmalar yürütür. Bu da üretilen içerikle ilgili bir arama yapıldığında, içeriğin üstte olma şansını arttırır. Aynı zamanda içeriğin çok daha sık gösterilme ihtimali artar.
Google'da üst sıralara çıkmak: Google’da arama yapıldığında, haber içerikleri en üstlerde görünür. İlk birkaç sonuç, genellikle haber sonuçları olur. Bu da haberleri, reklamlardan daha etkili kılan bir gerçektir.
Aşırı hızda bağlantı kurma: Google Haberler’de üst sıralarda çıkabilen bir makale, ilgili haberi ilk girenlerdendir. Bu da diğer haber kaynaklarının, ilgili haberi kaynak olarak kullanmasının önünü açar. İçerikte backlinklerin kullanılmasıi site içi trafiğin artmasına yardımcı olur. Yani web sitesine ayrı bir bağlantı verilmesine gerek olmadan, farklı kaynaklar sizi referans gösterir. Popüler bir haber yayınlandığı takdirde, yüzlerce backlink ile SEO çalışmaları desteklenir.

Google Yeni Yayıncı Merkezi'nde nasıl yayın yapılır?​

h9vL5qATH6KrA5YC_7Dmq2sumDH5edJnC4ZZRiuCbrr2Yv2KN-K3ytmY3YoESz1nPTRPFChO7mgPc5MAZEdzw2Gi3ayIoRu4NRZnJ3w_b1UGPWt3GCU4TKawhljsNLjzfxEmf8p4V3_W-7Phoiqm_fk5Puss306Au_AywsKPJ-u-JQPhHcDiyycaAAGgSQ

Google Haberler Yayıncı üzerinden bir yayın oluşturulduğunda, sonuçlarda gösterilen içerik tamamen farklı olabilir. Yani bu iki aşama, birbirinden bağımsız olarak düşünülmek zorundadır. Google Haberler Yayıncı’sında makale yayınlamak için öncelikle bir hesaba ihtiyaç vardır. Hesap oluşturmak ve üst sıralarda görünmek için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:

Uygun bir yayının olduğundan emin olmak:​

  • Google Haberler, bütün kullanıcıların hesap oluşturmasına ve makale yayınlamasına olanak tanır. Eskiden içerik yayınlamadan önce, bir başvuru ve kabul süreci bulunurdu. Artık bu uygulama rafa kaldırıldı ve makale yayınlama herkese açıldı.
  • Her ne kadar herkes makale yayınlama hakkına sahip olsa da, içeirk kalitesi çok önemli. Yayınlanacak içeriklerin “yüksek kalite, uyumlu” olabilmesine dikkat edilmesi gerekir.
  • Bunun yanında Google Haberler kullanıcıları, haberin güncelliğine yüksek önem verirler. Güncelliğini yitirmiş bir haber ile ilgili yayın yapmak mantıksız olacaktır. Google Haberler okuyucuları, çeşitli olaylar hakkında oluşturulan haberleri takip ederler. Google, okuyucuların konumlarına ve internet gezinmelerine göre, kişiselleştirilmiş sonuçlar sunar.
  • Yayınlanan içeriklerin URL’sinin ya da RSS akışının Yayıncı Merkezi’ne gönderilmesi bir artıdır. Fakat bunun yapılıyor olması, garanti bir sonuç sunmaz. Daha iyi bir sıralama için, haber üreticilerinin içeriklerini güçlendirmesi gerekir.

Google Haberler’de daha üst sıralarda yer almak için neler yapılmalı?​

Google Haberler’de daha önce yayınlanmış kullanıcılardan geri bildirimler alındı. Bu geri bildirimlere göre dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Google Haberler Yayıncı Merkezi’ni daha önce kullanan kullanıcıların insanlara verdikleri tavsiyeler şunlar:
  • Çok yayın yapmak. Sürekliliği olacak şekilde içerik üretmek. Haftada bir ya da iki değil, günde birkaç yayın yapmak çok daha verimlidir.
  • Günlük içerik üretebilecek yazarlardan oluşan bir ekibe sahip olmak. Farklı yazarların olması şart değil fakat önemlidir. Farklı yazarlar, farklı bakış açılarını beraberinde getirir. Bu da okuyucunun ilgisini çeker.
  • Güncel bilgi paylaşımı çok önemlidir. Güncelliğini yitiren haberlerin oluşturulması bir işe yaramayacaktır. Haberlerin zamanı geçmeden üretilmesi ve yayınlanması gerekir.
  • Bir haber XML site haritasını kullanmak işleri kolaylaştırır. Bu harita sayesinde, makaleleri haber olarak tanıtmak mümkün olacaktır.
  • Spor, Dünya ya da Seyahat gibi taklit edilmesi zor konularda da içerik oluşturmak. Bu tarz kategoriler için web sitesinde farklı bölümler sunmak. Bunların yapılması okuyucuların ilgisini çekebilecek içeriklerin daha kolay bulunmasına yarar.
  • Google AMP sayfalarını kullanmak. Bu zorunlu olan bir şey olmasa da, Google tarafından bir haber kaynağı olarak tanınma noktasında oldukça etkilidir.
  • Düzenli içerik üretmek ve çoklu bakış açılarına sahip olmak, haberin okuma sayısını direkt etkiler. Yayınların zamanında ve düzenli olması, okuyucular için çok önemlidir.
  • Yayınların okunabilirliğinin yüksek olması da haber okumalarını olumlu etkiler. Okunması zor olan haberler, okuyucuyu sıkacaktır. Haberi okurken, okuyucu ilgisini kaybetmesin düşüncesi ile içerikler hazırlanmalıdır. Okuyucunun dikkatini dağıtacak imla ve mantık hataları da, haberin değerini düşürür. İçerikler hazırlanırken yazım kurallarına uyulduğuna da dikkat edilmesi gerekir.
  • Haberlerin doğru bilgiler içermesi de son derece önemlidir. Yanlış ya da çarptırılmış bilgiler, haber kaynağına olan güveni yıkar. Bu durum, yalnızca ilgili haberi değil, tüm markayı olumsuz etkiler. Google, “uygun haber” tanımında, haberin doğruluğuna ciddi hassasiyet gösterir.
  • Web sitelerinde okuyucu ilgisini çekecek görsellerin olması gerekir. Görsel kalitelerinin yüksek olması, içeriğe olan ilgi ve saygıyı arttırır. Eski içerikler yerine, günümüz internet camiasına uyacak içerikler tercih edilmektedir. Yeni web sitelerinin dizaynları incelenerek ilerlemek mantıklı olacaktır. Bozuk görseller okuyucuların ilgisini kaybetmesine yol açar. Farklı medyatik ögelerin olması ise, içerik beğenisini yükseltir.
  • Google Haberler herkesin içerik yayınlamasına izin verir. Eskiden yayın yapılabilmesi için bazı koşulların sağlanması gerekirdi. Artık üretilen bütün içerikler yayınlanmakta. Fakat okuyucuların içeriklere güvenip güvenmemesi büyük önem taşıyor. Bilinirliği yüksek olan markalar tarafından üretilen içeriklere daha fazla güvenilir. Örneğin New York Times, dünyanın her yerinden okuyucuya sahip olan bir markadır. Bu marka tarafından üretilen içeriklere duyulan güven oldukça yüksektir. Aynı şekil de Chicago Tribune de herkes tarafından bilinen bir markadır. Bu tarz markaların okuyucu sayıları milyonları bulmaktadır. Kendilerini ispatlamış olan bu markalar ile yarışmak oldukça zordur. Fakat yerel ve küçük haber kaynaklarından da güven kazanmayı başaranlar çıkmaktadır. Buna giden asıl yol, üretilen haberin doğru olmasıdır. Doğruluğundan emin olunmayan bilgilerin haberlere eklenmemesi gerekir. Acemi haber üreticilerinin kapsamlı araştırmalar yapması gerekir. Haberleri üretirken her kaynakta yer alan bilgilere güvenmemek gerekmektedir.
  • Okuyucuların güvenini kazanmak için içeriklere bilgiler eklenmelidir. Örneğin haber ile ilgili bir uzman görüşü varsa, habere eklenmesi daha iyi olur. Uzmanlardan alıntılar yapılırken, ilgili uzmanın ismi ve soy ismi açıkça yazılmalıdır. Güvenilir kaynaklardan yapılan araştırmalar ve bu araştırmaların ayrıntıları da eklenmelidir.
  • Google Haberler Yayıncısı için açılan hesapların, her yönden modern ve güvenilir marka ögeleriyle donatılması gerekir. Haber içerisinde verilen bütün bilgilerin kanıtlanabilir olması da gerekmektedir.

Tüm Google teknik gereksinimlerini tamamlayın​

Google Haberler makalelerinin dizine eklenmesi için bir yayıncıya ihtiyaç yoktur. Fakat bir yayıncı olması, süreçleri hızlandırmaya yarar. Aynı zamanda Google’ın üretilen içeriklerin varlığından haberdar olmasına da yaramaktadır.
Google Haberler içerikleri oluşturulduktan sonra, site taramalarında algoritmalar çalışır. Bu algoritmalar, haber değerini ve konusunu anlamaya çalışırlar. Aynı zamanda haber içerisinde yer alan medya ögelerini ve başlıkları yorumlarlar. Bu da okuyuculara en alakalı sonuçları sunmaya yarar.
Bu sebeple haber üreticileri, Google’ın önerdiği teknik yönergeleri takip etmelidirler. Aksi takdirde algoritmalar, haber içeriklerini anlamakta zorluk çekerler. Google Haberler’de üst sıralarda olabilmek ve algoritma tarafından anlaşılmak için yapılması gerekenler vardır.
Site gereksinimleri:
  • Site yapısı için kalıcı bölüm sayfalarına sahip olunması gerekir. Her bölümün URL’si farklı olursa, Google web sitesini tararken zorluk çeker. HTML bağlantılarının kullanılması işleri kolaylaştırır. Google Haberler botu, sadece HTML bağlantılarını tarayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle görsel içerikler ya da JavaScript kullanan bağlantıların kullanılmaması daha iyi olacaktır.
  • Bağlantı metinlerinin bölüm başlıkları ile eşleştirilmesi gerekir. Bu şekilde ilerlendiği takdirde SEO noktasında daha çok verim alınacaktır.
  • Kullanılan içeriğin, bağlantıların ve dizinlerin engellenmemiş olunduğuna emin olunması gerekir. Google botları tarafından engellenenen bir unsur var ise, kontroller sağlanmalıdır. Engellemelerde ana neden; özel meta etiketleri, başlık spesifikasyonları ya da robots.txt dosyalarının mevcut olmasıdır.
Kodlama ve dil gereksinimleri:
  • Google, bütün yayıncılarına UTF-8 kodlamasını önermektedir. Bu konuda profesyonel bir destek alınması en doğrusu olacaktır.
  • Her bir içerikte yalnızca tek bir dil kullanılmalıdır. İçerik içerisinde dil değiştirmek iyi bir fikir olmayacaktır. Google Haberler botları, aynı makalede gerçekleşen dil geçişlerini anlamazlar.
  • Diğer diller için farklı yayınların kullanılması gerekir. Örnek vermek gerekirse, İtalyanca bir yayınca Fransızca sürüm eklendiğinde, yeni dil için ayrı bir site gerekir.
Bireysel makale gereksinimleri:
  • Yayın tarihlerinin ve başlıkların kolay anlaşılabilir olması gerekir. Botların kafalarının karışmaması için HTML formatına bağlı kalınması gerekmektedir.
  • Tek bir makale için farklı URLlerin kullanılmaması gerekir. Makale tekrar yayınlanmak istendiğinde, aynı URLye sahip olacak şekilde yayınlanır. Web sitelerini tarayan botlar, yeni URL karşısında şaşkına uğrarlar. Aynı içerik için birden fazla URL bulunması, SEO çalışmalarını da olumsuz etkiler.
  • Bütün makaleler için ayrı URL oluşturulması gerekir. Ortak URL kullanmak, Google Haberler’de içerik yayınlamasının önüne geçer.
  • Makalelere atanan URLler, o makaleye özel olmasının yanında, kalıcı da olmalıdır. Makalelerin güncellenmesinde sorun yoktur. Fakat güncelleme yapıldıktan sonra ilgili URL’ye sürekli yeni bir makale eklenmesi problem yaratır.

RSS akışı gereksinimleri nelerdir? WordPress RSS yayını Google Yayıncıya nasıl bağlanır?​

RSS beslemeleri için standart RSS ya da Atom beslemeleri gönderilmesi uygundur. Özellikle WordPress sitelerinden RSS beslemeleri yapılması uygun olacaktır. Google Yayıncı, sadece teknik yönergelere uygun olan beslemelere onay vermektedir.
-4JzOpP-sIjVVt4qdeUcBRE_ORB29BE2yRwRZyc0C9-w0ElkKvtqdQFbWDsvt3wuKcJFRnjhy2sJe2UiKu0pHX8N_4gYY4q8OxnNgypS2BmPFvDFBu7rO14chjYs4Ue_ZRYuwldVJfLt9ExUt4jvH5zsGU5NjJmsBykAxozhgzGu1RCC3wF1-gf-6GiiFw

Teknik RSS beslemesi gereksinimleri aşağıda maddeler halinde verilmiştir:
  • Beslemede yinelenen resim ya da sosyal medya yerleştirmelerinin yer almaması gerekir. Aynı zamanda beslemelerde resimler ya da medya içeriklerinin eksiksiz olması şarttır.
  • Feed’lerin eksik makale üretmemesi gerekir.
  • Feed, Google'da gelecek olan taramalara veya önbelleğe alınma nedeni ile yavaş güncellemelere neden olmamalıdır.
  • Feed’de yinelenen resimlerin yer almaması gerekir.
Yukarıda yer alan teknik gereksinimlerin tamamı karşılanmalıdır. WordPress RSS beslemelerinin Google Publisher’a uygun bir şekilde bağlanması için, GN Publisher eklentisi kullanılır. Bunun için, WordPress'te Ayarlar > GN Publisher'a gidilir. Eklenti ile tüm kategoriler ve bloglar için yeni RSS beslemeleri üretilir. Google Yayıncı’ya bağlanılması istenen beslemeler, kopyalanıp yayına eklenir.
JLlZZIU63P81cNH3enwjlJqwHUlmmDJd5tqAnQJZzKL1N5OuiZmb1UGzcXAU5g_ApmqPhLw1hLgJLCSIrFPWMgQbfFtz0rQk03EM7t_IevRIRWhMxD8NJ0GYx9pCBZqiSZsi1-dfo9xjc5T7qsL4xaAoivXEArRVv45F11C5kVDXZFca5pMU-Aft5mBcHA

Google Haberler Yayıncısında bir yayın oluşturun​

Buraya kadar geldiyseniz, yayınınız:
  • Google Haberler'de indekslenmek için uygun bir aday.
  • Tüm Google teknik yönergelerine uygun.
Google Haberler Yayıncısı'nda hesap oluşturmak için izlenmesi gereken adımlar aşağıda verilmiştir.

1. Adım: Google Yayıncı'ya kaydolmak ve ilk yayını eklemek​

  • Google Yayıncı Merkezi ana sayfasına gidilir. Buradan bir Google hesabı alınır. Mevcut bir Google hesabı var ise kullanımı uygundur.
  • Sol tarafta başlamak için yer alan büyük, beyaz ve boş bir alan yer alır. Buradan Yayın Ekle butonuna tıklanır.
jCWyg4ew5mqdlUkcE380qjKt3REJemQ_nXATdyLdt8XnI0oPHh8HvLQi6po_CScvOOSoJlMw4jW3egLdbSWWfjV-AZRzkylkfGZnZVglufVGQY0UAxRjqV1EruNp2nWRFGnzXomgkIJhAInIqUuZ9nbtKLqDAj8xlG8ougVU0H8vnURa9upMuxEN3N9z9w

  • Aşağıda yer alan bilgiler eksiksiz olarak doldurulur:
    • Yayın adı
    • Birincil web sitesi mülkü
    • Konum
  • Yayının kalıcı olarak belirtilen ülkede bulunduğunu işaret eden kutucuk seçilir. Sonrasında Yayın Ekle butonuna tıklanır.
7DoDBlyBImyk5wAqCyCEaS5wGVcMFp5o-2Wv8Y891KPQ0uH6nI4zKYJXt7U08-Kct0S-3oC7k-osS_3K1fHTMYNxLkEqntAhid48d5AQZu9S4jKfqPnFvaPpsqBTMQcFoknQdxO6oV0XvN77SqBInNevHWVs_iFb0yle3guGMpF_9gU9EYHUryl1saaJMg

2. Adım: Yayın ayarlarının düzenlenmesi​

  • Google Haberler'e gönderilmeden önce, yayın ayarlarının doldurulması gerekir. Bunun için Yayın Ayarları’na tıklanır. Yayın Ayarları, panoda listelenmekte olan yeni yayının yan tarafında bulunur.
Q3Z8YDj8gjXuEyNpGxSxQ2cHf7JZkpVGQ57wy9EhBCDOsQD_NNad2pZIQ8L_Vroc9VJknVFflD-a7klyc9OiGZ70gZIzeQ-hjO4M9Bnxbn7qe7sTRT8kddvpiI5UUoXztk5ermxWggwWieU-anRQ4AW0VtiTekWFSn2zuarZtX_oxT4uV53n7LcMRsDx3A

  • Yayının birincil dili seçilir. Sonrasında yayın adı ve konumu gibi kurulum esnasında gözden kaçan detaylar doldurulur.
CG1kZlBi5NlyJNl0yahc-dn8dcyyj_aPy6qjeyp7dfq8kT5Wwi7bGc0aQ3KUEA_0qmuNeKOpY3Np19avkmzSMwQqO7FZakmIH5LYgWbEAri5sg7Bc4Zf2YMS9uN790OoFdb6D3z0Yw6eaRIliq2XTf5tGYEcc4CwlmbBzbEn5dSk5qlQ1PevZ8A2KmXVRQ

  • Yayın için ek mülk URLleri ve iletişim noktaları eklenir. Temas noktaları, okuyucular ile güvenli bir bağ kurulabilmesi adına önemlidir.
PTVNQao5dEmE7sPnhk3YkirSirW0UnBDKiXCWk3w-bU9aqzJyK4Z8XUKb9VfOt6V1sEVRsQE_R6Ityqf1pg-8c-e9ydv7fsWioEQ01maPXIhTBXazuFQOwNidrYEurG3acDnZ7smHzgvutgc4UBXFU0RmNbGramtwi7TfTG3M_iUZle0lhkap2IUGmRVTA

3. Adım: Görsel stiller ekleyin​

  • Google Haberler'de görüntülenen içeriklerin görsel ögeler içermesi önemlidir. Görsel ögeler, içeriğin daha ilgi çekici olmasını sağlar. Bunu için Görsel Stiller sayfasına gidilir.
  • Buradan, dizine eklenmiş olan makalelerin yanında yer alan kare bir logo eklenir.
  • Daha hafif arayüzler için açık renkli bir dikdörtgen bir logo seçimi yapılır.
  • Daha koyu arayüzler için ise koyu renkli bir dikdörtgen seçilir.
B0HQ04dBWp7_670g-pH1eT2iwEu_TI1JHmucFzYJWgkblYdLgUy438elxU_BOWYPJKYwBZW02CMCc6vzbxTCpjrO19Xc9anx_Iu676xkhs4qNwZEWS3QE5QVrMLtGCvdxzqblvU3AsVGNMQvEUGMjB_Kv8Pm2hBcU10fAJMbt1Zwfmh2TwWQySxZT8QtwA

  • Yayında kullanılan yazı tipleri de buradan yüklenir
  • Her şey ayarlandıktan sonra Kaydet seçeneğine basılır.
myoQPJd6DD6hvkmIZ7Iu-YYN_D-2tIYcbaMs9YQk9y3lKntSxN_3gTtU4juRKZ2eFv6hh-DIhwEHRTtUvxakN51D8Vd6a1kJcQHdFMnCZyUKaKAXqUk0adXzH_CQ-iBZW8nMtiHh97rwk49ebT5qjeBgGtUn9pQR3dIQILLHT61MJl1fFBX74K3DuIZLaA

4. Adım: Google Haberler yayınınızı tasarlayın ve incelemeye gönderin​

  • Önceki adımlar bittikten sonra ana sayfaya geri dönülür. Burada yer alan Google Haberler düğmesine tıklanır.
BaXjMljfgpATw0-GfeawfybT699L2nq7I_DV9cUi6EAUFVGzP253H8IN2YNeSRumUjutmBPm8B9s8L7HpaQG2ORsnGTSC4VLWm8-05DkCQgEsCP5yxKQv_4MKlfD9RrjS8Q_EakG5ceJZQJnEONRXXlPXzU1RMpLyS3o9ugp7kqGnjw63ItksKq1yvWNuQ

  • Google Haberler'de görünen yayın ile ilgili her yön, burada yapılandırılır. Düzenle’ye tıklanarak temel bilgiler eklenir. (Yayının ayrıntılı açıklaması, yayının dahil olduğu kategoriler vs.)
Gz-nAmGyf7hVP6D9DHAxhD7Mb96QGaL1a7hVZECb7K4HRmNTi9B0HhLUaxqF6VIUSYqRv_CYudWypxvyYDglTe9tQWvR_iCcDz26PY2fegIJ0X_3Z5GnorNdB5BGkheHCmEFsM1gUPoPlxgFG5Uf48nfbY340t9MRK-Kz-D6BVkVMA70t5Re5W-8NWiSIg

  • Google Search Console’da yer alan doğrulamalara izin verilmesi gerekir. Bunun için Google Mülkleri ile beraber dağıtım limitleri eklenir.
  • Haber yayınları içinde yer alan bölümler eklenir. Spor, Yemek Pişirme, Seyahat veya Dünya Haberleri gibi kategoriler için üretilen URLler de eklenir. Bölüm ve başlıklara göre bölünen her şey bu aşamada eklenir.
jDrmFb28MjLDhLrlTPs1HHFYWUC73JWS7ZaGkhF2bH2kcTcI-gvKd2yyoCkHAH3nuYusd0GgtevkqNcaJVFJeztavXAn21tQ0A542sIgeO0j-lZSM-2jDppgRAY1eucGPWe2vbpR8pzo182zizPmTEgTV_ouBcc42tghnWy504RRiXj6ou6BYWA_wU3X5A

  • Beslemeler, web konumu, video ya da kişiselleştirilmiş besleme ile farklı bölümler eklenir.
dpjiqao87JK5Dlw9y28okTWfpKVM8u_NTNzse_VCynDXsq1gFooYG8q1ufHmq2m2YZoZNPIiNwpu_zK0vWuhYjmaFpgxFFR1XwUO2KMfxnZV-XjzFkVvfkHKXlZOW_apd1COT4t3_9gzVn4DRIhJryKk_zOcVOxWK-a3mapGdoTuFlgQKN_3zLpBk0eb9A

  • Kimlerin görüntüleyebileceği ayarları da yapılır.
9NWZXZgas9qpocUgMOIprP9L6KNgBy69MWiHYkTb69cRw1ylG_mxpKMDpbgUYM09RRF6DOfyEe0ywwdlp5qAWA0PxxQV4qcz1YymOqbE9N1p49J30KEP9ekUjVrzh378F50AmZ681OxF8hMXwpz1_tPx_KLI4L4NN0YEX15vbs2zgRw2C7gua_gB_fwRSQ

  • İleri’ye tıklanır.
  • Açılan son sayfada sağ tarafta Google Haberler özet akışının bir önizlemesi sunulur. Burada yer alan İnceleme bağlantılarından son kontroller yapılır.
  • Son olarak Yayınla butonu ile içerik yayına alınır.
egd5alPgaTqIbMdnIi8h7qcaeFFQFJ0v-pMGdKunDRw_0o4_pdUQWD58EkyXak9QH4zWbk1rUvr3LQGvbzf5e2xVYvA7j6EDaA2XvLr67iObs-QlZSAYjv5hGT71Tgi-dMwZZZxAJ6iLpnkYjs5pLMUD_itzO20fmn2AdPADSGYaJJ9JYPwsH6BVIKIezw

Google Haberler'de dizine eklenme şansının artırması için doldurabilen her şeyi doldurulmalıdır. Örneğin:
  • Kuruluş Ayarları
  • Kullanıcı İzinleri
  • İçerik etiketleri
78h68OFa8R2bV0muofEvEKeV18YiOA4wKKCan00qLhDcADKrS6JRbJWAo5aIV6OK5O3yWD-rjXBe9ujgOzgoG-spfdULPQcz-qP4R-77z4BvutAHX0cIsRkLraP3qXceKdAxj_QUm3lgBiDzWFavFmRlzxAQYl847alvoDoNgbKKY_VT3Qnxr0bAq5GCpA

Google Haberler Yayıncı Merkezi hemen kullanılmaya hazır!​

Google Haberler Yayıncı Merkezi’nin ne işe yaradığı ve nasıl kullanılacağı bu yazıda yer almakta. Genel olarak özetlemek gerekirse;
  1. Google Haberler, dünyanın her yerinden insanların özgün içerikler okuduğu bir mecradır. İçerik üreticilerinin, kendi içeriklerini Google Haberler dizinine eklemeleri için, Google Haberler Yayıncı Merkezi’ne içeriklerin konulması gerekir.
  2. Google Haberler dizinine eklenmek; görünürlük, bağlantılar kurabilme, SEO ve daha farklı noktalarda avantajlar sağlar.
  3. Google Haberler Yayıncı Merkezi ücretsizdir ve herkesin kullanımına açıktır. Fakat buraya eklenen içeriklerin Google Haberler dizinine eklenmesi garanti değildir.
  4. Google Haberler’de öne çıkabilmek için üretilen içeriklerin doğru olması gerekir. Yanlış ya da çarptırılmış bilgilerden uzak durulması gerekir. Haberlerde verilen bütün bilgilerin ispatlanabiliyor olması şarttır.
  5. Dizine eklenme şansının arttırılabilmesi için niş bir haber içeriğine sahip olunması gerekir. Yani spesifik bir konu ile ilgili içeriklerin üretiliyor olması gerekir. Aynı zamanda içeriklerin düzenli ve istikrarlı bir şekilde üretilmesi de zorunludur. İçeriklerin güvenilir, kolay okunabilir ve güven verici olmaları, okuma sayılarını arttırır.
  6. Google Haberler’e içerik gönderilmeden önce, Google tarafından istenen tüm teknik yönergelere uyulduğu kontrol edilir.
  7. Google Haberler Yayıncı’sında yayın oluştururken bütün marka ögelerinin doldurulmuş olunduğu kontrol edilir.
 
Üst Alt