• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Google Google E-E-A-T Güncellemesi Yayınladı: Yeni Kriter Eklendi!

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Arama Motorları Haberleri kategorisinde Php tarafından oluşturulan Google E-E-A-T Güncellemesi Yayınladı: Yeni Kriter Eklendi! başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 294 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Arama Motorları Haberleri
Konu Başlığı Google E-E-A-T Güncellemesi Yayınladı: Yeni Kriter Eklendi!
Konbuyu başlatan Php
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Php

Php

ZF Genel Sorumlusu
Üye
Katılım
7 Şub 2022
Mesajlar
230
Tepkime puanı
12
Puanları
18
Web sitesi
www.zirvechat.com.tr
Cinsiyet
vtEvVy
Memleket
35 İZMİR
Takım
Beşiktaş

İtibar:

Google, arama algoritması için EEAT güncellemesi yayınladı. Yeni güncelleme ile beraber EAT’nin başına yeni kriter olan “E” eklenmiş oldu.

post_1671629211_6392601249970.jpg

Google E-E-A-T güncellemesi ile E’yi ekledi​

Google, E-A-T ile beraber arama sisteminde sıralamayı en iyi şekilde yapmak ister. Amaç, kullanıcıların en doğru kaynaklara hızlı ulaşması. Şimdi EAT’ye bir “E” daha eklenerek E-E-A-T oluyor. E-A-T ile beraber kriterler uzmanlık, otoriterlik ve güvenilirlikti. E-E-A-T’ye eklenen yeni “E” ise tecrübe anlamına geliyor.

Google, tecrübe kriterini dahil ederek kullanıcıların daha profesyonel bilgilere ulaşmasını hedefliyor. Örneğin siteye yazar tarafından içerik girişi yapıldığını varsayalım. Yeni kriter ile yazarın, bu başlık altında bilgili olup olmadığı analiz ediliyor. Yani içerik oluşturucusunun ne kadar tecrübeli olduğu tespit ediliyor. Bu da internet kullanıcılarına daha iyi içerikler sağlıyor.

Google E-E-A-T hakkında bilgi​

Google EEAT güncellemesi dışında E-E-A-T hakkında bilgi sahibi de olmak gerekir. Bilmeyenler, bu kavramların ne anlama geldiğini öğrenmeli. E-E-A-T, şu ifadelerin kısaltması:

  • Experience (Tecrübe)
  • Expertise (Uzmanlık)
  • Authoritativeness (Otoriterlik)
  • Trustworthiness (Güvenilirlik)
post_1671629088_70220736061060.png

Tecrübe​

Tecrübe, sisteme yeni dahil edilen bir kavram. Bir ürün alacağınızı varsayalım. O ürünü almadan önce inceleme yazılarına bakarsınız. Bu yazıları incelerken önemli olan şey yazarın tecrübe edinmesi. Tecrübe edinmeyen bir kişinin inceleme yapması yeterli olmaz. Eğer bir yazar, yazı hazırlamadan önce ürünü denediyse daha tecrübeli hale gelir. İşte tecrübe kriteri, buradan geliyor. Google, artık bu detaya da özen gösterecek.

Uzmanlık​

Google’ın önemsediği bir diğer kriter uzmanlık. Bu kritere göre web sitesinde içerik yazan bir yazar, o alanda uzman olmalı. Örneğin bir hastalık ile ilgili bilgi veriliyor olsun. Yazar, eğer gerçekten bu alanın uzmanı ise kaliteli bilgiler sunar. Google algoritması, bunu kontrol ederek sıralamayı belirler.

Otoriterlik​

Otoriterlik kriteri, arama sırasında öne çıkmak için büyük bir önem taşıyor. Özellikle tanınan ve popüler firmalar, ön sırada daha çok görünür. Bunun sebebi dış bağlantılar yani backlink. Öne çıkmak için çeşitli sitelerde yazıların olduğu site ile ilgili bağlantılar bulunmalı. Bu durum, otoriterlik seviyesini arttıran bir eylem.

Güvenilirlik​

Google tarafından güvenilir bir site olmak gerekir. Daha doğrusu Google, kullanıcıların gözünden siteyi değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda karar verir. Güvenilir bir site olmak için pek çok sayfa sitede yer almalı. Bunlar arasında hakkımızda, gizlilik politikası, künye ve iletişim gibi alanlar bulunmakta.

Arama motoru algoritması, yeni güncellemeler aldı​

2022 yılının Aralık ayı ile birlikte Google, ciddi bir güncellemeye yer verdi. Yeni güncelleme ile beraber arama algoritması, daha da gelişmiş oldu. İşte yapılan güncellemeden satır başları.

post_1671629199_34519362599069.jpg

Google, siteyi anlayacak​

Yeni güncelleme ile birlikte artık yazıların yanı sıra yazarlar da önem kazanıyor. Google, sitedeki yazarı da takip ederek itibarını tespit ediyor. Bu durum, sitenin aramada yükselmesi için avantaj sağlayacak. Özetle yazarların itibarı artık bir adım daha ön planda. Bunun için yazılarla beraber yazarı da inceleme altına alacak.

Web sitesi sahibi de incelenecek​

Google EEAT güncellemesi ile beraber bir diğer yenilik site sahibini analiz etme. Google, arama yapay zekasının daha iyi çalışması için site sahibini de araştıracak. Bunun amacı, az önce de bahsettiğimiz gibi yazarın itibarını belirlemek. Bunun yanı sıra bir diğer neden, hangi sitenin kime ait olduğunu bilmek. Bu özellik, arama yapan kullanıcılar için faydalı olacaktır.

Sayfa kalitesi değerlendirmesi güncellendi​

Sayfa kalitesini değerlendirme, normalde var olan bir şeydi. Yeniliğe göre algoritmada bazı düzenlemelere imza atıldı. Buna göre artık 3 adımlı bir yol izlenecek.

  • Sayfanın gerçek amacını tespit etmek yani ne kadar zararlı olduğunu değerlendirmek
  • Sayfanın spam içerikli olup olmadığını anlamak
  • Sayfa zararlı değil ise sayfanın amacına ulaşmada ne kadar başarılı olduğunu tespit etmek
Bir web sitesinin neyi amaçladığı büyük bir önem taşıyor. Bundan dolayı Google, bununla ilgili de bir adım attı. Örneğin şu kriterleri sunalım:

  • Site kişisel mi yoksa kurumsal mı?
  • Finansal işlemler yapmak gerekir mi?
  • Gönüllüler veya profesyoneller tarafından destekleniyor mu?
Bu gibi pek çok soru ile beraber sitenin amacı, daha iyi anlaşılacak. Bu da arama algoritmasının iyileştirilmesinde önemli bir katkı sağlayacak.

Ana içeriğin kalitesi artık daha önemli​

Google E-E-A-T güncellemesi ile birlikte içerik kalitesinde de bazı değişikliklere yer verildi. Normalde Google, bir içeriğin kalitesini şu şekilde değerlendiriyordu: Zaman, çaba, uzmanlık, yetenek. Yeni güncelleme ile beraber artık “zaman” kavramı kaldırıldı. “Zaman” kriterinin yerine “özgünlük” ifadesi eklendi. Yani Google, yazıdaki özgünlüğe önem göstermiş olacak.

Algoritma, itibarı araştıracak​

Yeni algoritmaya göre web sitesinin itibarı ayrıntılı bir şekilde araştırılacak. Yani sitenin itibarı ne kadar yüksek ise aramada da o kadar fayda sağlayacak. Şunu belirtelim ki sitenin itibarının tespit etmek için farklı yöntemler de kullanılacak. Örneğin kullanıcının diğer sitelerdeki aktiviteleri de incelenecek. Buna göre bir sonuç ortaya konacak.

post_1671629151_34902628833295.png

Deneyim mi uzmanlık mı?​

Bazı içerik üreticilerinin kafası bu noktada karışabiliyor. Çünkü Google E-E-A-T güncellemesi ile beraber uzmanlık ve deneyim, birbirine benzeyen kavramlar. Burada önemli olan nokta bir başlığın uzmanlık gerektirip gerektirmediği. Eğer başlık, uzmanlık gerektirmiyor ise bunun için deneyim kriteri ele alınacak. Yani yazıyı hazırlayanın ne kadar tecrübeli olduğu analiz edilecek.

İçeriğin zararlı olup olmadığı daha iyi tespit edilecek​

Google, normal şartlarda bir sayfada yer alan içerikleri inceler. Yapılan incelemeye göre içeriğin zararlı olup olmadığını tespit eder. Yeni güncellemede sayfadaki içeriğin zararlı olup olmadığı ile ilgili daha detaylı bir analiz yapılacak. Yapay zeka tarafından yapılacak olan inceleme sonrasında karar verilecek. Firma, bu bilgilere ek olarak bazı tablolar da paylaşarak yenilikleri desteklemiş oldu.

Google, E-E-A-T uygunluğu için bazı örnekler sunuyor​

Şirket, web sitesi sahiplerinin bu olayı daha iyi anlaması için örneklere veriyor. Az önce de bahsetmiş olduğumuz gibi firmanın amacı, kaliteli içeriklerin öne çıkması. Bu doğrultuda bu adımlar atılıyor. Verilen örneklerden birisi deneyim üzerine olmakta. Bir kullanıcı düşünün. Eğer o kullanıcı, kullanmadığı bir ürünü incelerse deneyim elde etmemiş olur. Bir ürünü kullanan yazar ise daha iyi yazı ortaya koyar ve doğru bilgiler sunar.

Google E-E-A-T güncellemesi ile beraber Google, uzmanlık ile ilgili de örnek sağladı. Mesela bilimsel bir içerik olan kuantum fiziği olsun. Kuantum fiziği, bu alanda uzman olan insanlar tarafından yazılmalı. Algoritma, bir yazının kalitesini inceleyerek karar veriyor. Eğer yazı bilgi dolu ve doğru hazırlanırsa uzmanlık kriterini başarıyla geçer.

post_1671629185_8061963301760.png

Güvenilirlik ise web sitesinin amacı ve içindekiler ile alakalı bir şey. Mesela bir yemek sitesini ele alalım. Amacı, yemek tarifleri paylaşmak olsun. Bu sitede yemek tarifleri dışında bir bilgi yer aldığında şüpheli karşılanır. Şirket de tam olarak bununla ilgili bir yöntem geliştirmiş durumda.

Bir diğer kriter olan otoriterlik, sitenin güvenilirliği anlamına geliyor. Örneğin bir site, kullanıcılar tarafından yeterince değerlendirilmezse güvenilir kabul edilmez. Bu da sitenin otoriter olmadığı anlamına gelir. Firma, bu detaya da önem göstererek web kullanıcılarına değer verir. Özetle web sitesi sahipleri, bu gibi pek çok kritere karşı dikkatli olmalı.
 
Üst Alt