Sohbet muhabbet sohbet, sohbet odası
Sohbet, Sohbet Odası Okey Oyna


  • Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

DANSÇILAR İÇİN 5 İPUCU

[ZF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Dans Türleri kategorisinde Very_SweeT tarafından oluşturulan DANSÇILAR İÇİN 5 İPUCU başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 261 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Dans Türleri
Konu Başlığı DANSÇILAR İÇİN 5 İPUCU
Konbuyu başlatan Very_SweeT
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Very_SweeT

Very_SweeT

Kardelen Çınar
Üye
Katılım
29 Ağu 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
57
Puanları
48
Yaş
32
Konum
İstanbul/izmir
Burç
Akrep
Mesleği
Sağlık Yönetimi/ Yönetici

İtibar:


DANSÇILAR İÇİN 5 İPUCU

Bu basit ve etkili ipuçları sayesinde dans becerilerimi nasıl hızlı bir şekilde geliştirebilirim ? İşte tekniğinizi geliştirmek için öneriler !

İster amatör ister profesyonel olun, ister klasik dans, ister modern jazz, hip hop veya bambaşka bir stilde dans edin, dans konusunda kendinizi geliştirmek ve kendinizi iyi hissetmek için dans konusunda 5 öneri ve ipucuna göz atın.

EXPRESS YOURSELF İLE SANATSAL YÖNÜNÜZÜ GELİŞTİRİN
Dans kıyafetinizi üzerinizi çıkarmadan değiştirmeye ne dersiniz? Artık Express Yourself takımı ile bu mümkün: Tek bir ürün ile 10 kıyafet elde edebilirsiniz. Dans türüne veya sadece o andaki isteğinize bağlı olarak kıyafetinizi ayarlayın ve hoşunuza giden stile göre giyinin: Kollarınızı, bacaklarınızı veya sırtınızı açıkta bırakın… Şalvar tarzı veya asitmetrik, uzun veya kısa modeli tercih edin… Bu dans kıyafeti aynı zamanda kendinizi ifade etmenin bir yoludur. Express yourself takımını test edin… Farklı tarzları deneyin ve sanatsal yönünüzü geliştirin!

DENGE ALIŞTIRMALARI
Hangi dansçı yere düşmeden retire dengede durmayı veya pirouette yapmayı başarabilmiştir ki? Kolayca dengede durabilmek için, aşağıdaki ipuçlarına uyun: Demi-pointe'e geçerken büyüdüğünüzü düşünün, sanki bir şey sizi yukarı çekiyormuş gibi. Duruşunuzun sağlam olması için yerdeki bacağınızla yeri ittirin. Ayrıca vücudunuzun merkez noktasını düşünün: Karnınızı içeri çekin (transvers kasılma), çekerken göbek deliğinizin omuriliğinize yapıştığını düşünün, kalçalarınızı sıkın.

ZERAFET ALIŞTIRMALARI
Dans ederken, zerafetinizi yansıtmak ve vücudunu akıcı ve zarif hareketlere bırakmak her zaman kolay değildir. Bir izleyici genellikle dansçının vücudunun üst tarafına bakar. Daha zarif olmak için hatlarınızı germeye ve doğal bir ifadeyle hareket etmeye özen gösterin. Kimse yüzünüzde en ufak bir gayret veya zorlanma izi görmemelidir. Kafanızı boşaltın ve vücudunuzu hareket ettirmesine izin verin, kasılmanın gereği yok. Ellerinizi ve parmaklarınızı sanki bir yere tutunurmuş gibi kasmayı bırakın: İyi bir dansçının elleri hafif olur. Parmaklarınız kararlı ama gevşek olmalı (parmak uçlarınızdan akan su damlalarını hissedin). Port de bras sırasında : Kürek kemiğiniz gergin, kolunuz « par en dessous » destekli olmalıdır. Dirseğinizin düşmemesine dikkat edin, bileğinizin duruşunu tutmayı unutmayın. İyi bir duruş ve gerginlik, düzgün, uyumlu bir eğim yapmanıza yardımcı olur!

ESNEKLİK ALIŞTIRMALARI
Esneklik dansın vazgeçilmez bir unsuru değildir ama birçok dansçıda çok aranan bir özelliktir. Doğuştan esnek değilseniz sabır ve özen ile, kendi sınırlarınızı tanıyarak zamanla esneklik kazanabilirsiniz. Daha esnek olmak için size özel bir grand écart egzersizini yapmanızı öneririz.Yaklaşık 10 dakika boyunca çeşitli temel egzersizler yaparak ısının. Yerde bağdaş kurun (« papillon ») ve sırtınızı birkaç kere kamburlaştırıp düzleştirin. Alt bacaklarınızı çalıştırın, sıçrama hareketleri ve tek diz üzerinde tam çömelme hareketini yapın. Ardından şu egzersize geçin:

  • Egzersiz : Sırtüstü uzanın, bacaklarınızı havaya kaldırıp bir duvara yaslayın. İyice yerleştikten sonra bacaklarınızı, bacak dışını ve bacak açmayı çalışmak için kurbağa şeklinde açın. Pozisyonunuzu koruyun, önce sağ sonra sol bacağı açın. Bacaklarınızı yavaşça ve zorlamadan indirin.

  • Nefes : Derin bir nefes alın ve bir egzersiz süresine yayarak yavaşça nefes verin. Bu kasların gevşemesini, oksijenle dolmasını ve zamanla esnemesini sağlar.

  • Güvenlik önerileri : Tüm egzersiz boyunca kalçalarınızı duvara ve sırtınızı yere yapıştırmaya dikkat edin. Karnınızı içeri çekin ve bacaklarınızı birbirinden mümkün olduğu kadar çok ayırın. Kendinizi zorlamayın.

  • Tekrar : Bu egzersizi bir kere, 15 dakika boyunca yapın.

Zaten esnekliğiniz iyi ise, ayak bileklerinize Gym Weight Domyos gibi ağırlıklar takın. Bu, gerilmeyi destekler ve daha fazla esneklik sağlar!

DOĞRU NEFES ALIŞTIRMASI
Bir dans gösterisinden önce önemli olan kendine zaman ayırmak ve gevşemektir. Her dansçının sahne korkusunu yenmek için kendine özel yöntemleri vardır. En iyi öneri hangisi mi? Öğrenmeniz gereken şey, bilinçli veya karından soluma yöntemleriyle gevşemektir. İyice ve tam olarak nefes almak, size sakinlik ve zihin dinginliği hissini verir. Ayrıca kaslarınıza daha çok oksijen gider. Zihinsel ve fiziksel olarak kendinizi daha iyi hissetmeniz için rahatlama egzersizini, gösteriye hazırlık olarak ve büyük gün geldiğinde yapın:

  • Yere oturup sırtınızı duvara dayayın veya sırtüstü uzanın
  • Burundan yavaşça ve derince nefes alın
  • Bir elinizi karnınızın üzerine koyun ve karnınızı içeri çekerek ağzınızdan nefes verin (karnınızı içeri çekmek için elinizle kontrollü şekilde karnınıza bastırın)
  • Sonra, sadece karnınızı şişirerek burnunuzdan nefes alın (karın şişer)
  • Ağzınızdan yavaşça nefes verin (nefes vermek, nefes almadan daha uzun sürmeli)
  • Egzersizi 3 kez tekrarlayın



Artık dans tekniğinizi geliştirmek için 5 öneriyi veya sahneye çıkmadan önce kendinizi iyi hissetmeniz için önerileri biliyorsunuz. Gala günü, her şeyi unutup sadece tek bir şeye konsantre olun: Dans tutkusu !
 
Üst Alt